• Kajave/

Kajave kannustaa paikallisia seuroja ja järjestöjä hakemaan Taustavoimaa-apurahaa

​Taustavoimaa-apuraha on enintään 700 euron suuruinen toimintatuki, jota voivat hakea yhdistykset, kerhot, harrastuspiirit sekä muut lapsille ja nuorille harrastustoimintaa järjestävät tahot, jotka toimivat Kajaven sähköverkkoalueella (Kainuu ja Siikalatvan kunta). Tuki on osoitettu alle 18-vuotiaiden lasten ja nuorten vapaa-ajan toimintaan.

- Haluamme olla tukemassa lapsille ja nuorille suunnattua ja ohjattua vapaa-aikatoimintaa, joka on usein vapaaehtoistyön varassa. Toivomme, että Taustavoimaa-apuraha mahdollistaa monipuolista harrastamista kulttuurin, liikkumisen ja sosiaalisen toiminnan parissa, Johanna Sula Kajaven viestinnästä sanoo.

- Hakemuksissa on hyvä kertoa apurahan konkreettinen käyttötarkoitus. Lisäksi otamme huomioon harrastustoiminnan kautta tavoitettavien lasten lukumäärän sekä hakijalle mahdollisesti edellisenä vuonna myönnetyn tuen.

Taustavoimaa-apurahoja myönnetään tänä vuonna yhteensä 5 000 euroa. Kajaven Taustavoimaa-apurahojen hakuaika alkaa vuosittain joulukuussa ja kestää helmikuun 2020 loppuun saakka.

Päätöksestä ilmoitetaan hakijalle maaliskuun loppuun mennessä ja tuki maksetaan huhtikuussa.

Hakulomake löytyy Kajaven sivulta

Lisätietoja viestintäpäällikkö Johanna Sula, puh. 010 226 1469