Laajempi vikarypäs käväisi vielä illalla Kuhmossa

Liisa-myrsky yltyi ennusteen mukaisesti illalla kahdeksan jälkeen Kuhmossa ja aiheutti alueelle vikaryppään. Lähes 4000 asiakasta oli hetkellisesti sähköttä. Vika saatiin nopeasti rajattua ja tällä hetkellä koko verkkoalueella on vajaat tuhat asiakasta sähköttä.

.
Mikäli tuuli luvatusti laantuu, keskijänniteverkon viat saadaan korjattua aamuun mennessä. Pienjänniteverkon vikoja korjataan vielä viikonlopun aikana. Automaatio ei tee hälytystä pienjänniteverkon vioista käyttökeskukseemme, vaan tieto viasta saadaan asiakkailta. Myrskyn jälkeen on hyvä käydä tarkastamassa sähköt kesämökeistä ja muista kiinteistöistä, joissa ei asuta vakituisesti.

Muistutamme, että kaatuneita puita ei hengenvaaran vuoksi saa itse raivata sähkölinjojen läheisyydessä vaan ilmoittakaa havainnoista käyttökeskukseemme puh. 0800 9 2500 (maksuton). Jatka soittamista niin kauan, että joku vastaa puheluusi tai se yhdistyy nauhoitettuun häiriöinfoon, jonne voit jättää viestin kaatuneen puun sijainnista.

Ajantasaista sähköverkon tilannetta voi seurata sähkökatkokartalta.