Loisteen sähköverkon alueella metsä ja puusto on vähälumista

Loisteen sähköverkon pohjoisia alueita tarkastettiin kertaalleen torstaina helikopterilennoilla. Metsät ovat vähälumisia eikä puustoon ole vielä kertynyt kuuraa.

Torstai-iltana alueellemme saapuvaan lumisaderintamaan varaudutaan normaalisti. Sää pysyy pakkasen puolella ja sateet saapuvat tuulen kera, joten lumi ei todennäköisesti tartu kiinni johtimiin tai puihin.

Kuurapartiot jatkavat yhä ennakoivaa linjojen kopistelua. Torstaina kopisteltiin mm. Hyrynsalmen Karpinvaarassa. Työturvallisuuden vuoksi sähköjohto on tehtävä jännitteettömäksi kopistelun ajaksi, joka voi edelleen aiheuttaa lyhyitä sähkökatkoja rajatuille alueille.

Asiakkaita pyydetään ilmoittamaan sähköjohdoille kallistuneista puista tai alhaalla olevista johdoista Loisteen maksuttomaan vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 (24 h). Hengenvaaran vuoksi lunta eikä kallistuneita puita saa yrittää poistaa omatoimisesti.

Lisätietoja antaa Loiste Sähköverkko Oy, käyttöasiantuntija Mikko Leinonen puh. 050 311 0845.

Mahdollisia keskeytyksiä voi seurata netistä Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.