Neljäs ukkosrintama aiheuttaa lisää sähköverkon vikoja

Edellisten rajuilmojen jäljiltä Kajaven sähköverkon vikamäärä oli klo 20.30 aikaan 34 kpl noin 370 asiakkaalla. Samalla varaudumme etelästä saapuvaan ja illan aikana voimistuvaan uuteen ukkosrintamaan, jonka myötä vikamäärän odotetaan kasvavan.

Aiempia vikapaikkoja on parhaillaan korjaamassa reilu 30 asentajaa osan ollessa lepovuorossa. Myös viisi metsuria, neljä kaivinkonetta sekä moto jatkavat Illan ja yön aikana puuston raivausta teiltä ja sähkölinjoilta.

Sääennusteen mukaan uusi ukkosrintama tuo myös rankkasateita, jotka voivat aiheuttaa mm.kelirikkoa ja vaikeuttaa vikopaikoille pääsyä.

Vaaranpaikkoja, kuten jännitteisiä sähköjohtoja tai puunrunkoja on vika-alueilla paljon, joten sivullisten ei ole syytä mennä paikan päälle ja myrskytuhojen raivaukset jätetään ammattimetsureille. Ilmoita sähkölinjalle kallistuneista tai kaatuneista puista käyttökeskukseemme puh. 0800 9 2500 (maksuton). Huom! Jatka soittamista niin kauan, että joku vastaa puheluusi tai se yhdistyy nauhoitettuun häiriöinfoon, jonne voit jättää viestin kaatuneen puun sijainnista.

Sähköverkon tilannetta voi seurata ajantasaisesti Kajaven sähkökatkokartalta.

Kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä ja vikapaikkojen ilmoituksesta. Pahoittelemme häiriöitä sähköntoimituksessa.

Lisätietoja antaa käytönjohtaja Marko Manninen, puh. 050 401 5198.