Pitkäkestoiseksi ennustettu Aila-myrsky saavuttaa Kainuun illalla

Aila-nimen saanut myrsky tekee tuloaan ja saavuttaa Kainuun eteläiset osat illan ja yön aikana, jolloin sähkönjakeluun voi tulla häiriöitä.

Myrsky on Ilmatieteenlaitoksen mukaan poikkeuksellisen pitkäkestoinen ja puhaltelee navakasti aina torstai-iltapäivään saakka. Kajave on varannut lisää henkilöstöä viankorjaukseen sekä käyttökeskukseen ja asiakaspalveluun. Yön aikaan ilmeneviä vikoja rajataan käyttökeskuksesta käsin varasyöttöyhteyksin.

Muistutamme, että kaatuneita puita ei hengenvaaran vuoksi saa itse raivata sähkölinjojen läheisyydessä vaan ilmoittakaa havainnoista käyttökeskukseemme, pun 0800 9 2500. Jatka soittamista niin kauan, että puheluusi vastataan tai se yhdistyy nauhoitettuun häiriöinfoon, jonne voit jättää viestin kaatuneen puun sijainnista.

Ajantasaista sähköverkon tilannetta voi seurata sähkökatkokartalta.

Miten varautua sähkökatkoon?

Lisätietoja antaa käytönjohtaja Mikko Leinonen, puh. 050 311 0845.

Kajave Oy on osa Loiste-konsernia Kajave Oy palvelee asiakkaitaan sähkön jakelussa Kainuun ja osittain Pohjois-Pohjanmaan verkkoalueella. Yhtiö vastaa verkkoalueellaan sähkön toimittamisesta, sähköverkon rakennuttamisesta, käytöstä ja kunnossapidosta sekä näihin liittyvien palvelujen ostosta. Loiste on suomalainen energiakonserni sadan vuoden kokemuksella. Haluamme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin energiaa, parempaa arkea. Meillä on 200 000 asiakasta ja vuonna 2019 liikevaihtomme oli yli 156 M €. Loiste-konsernin omistavat Kajaanin kaupunki, Sotkamon kunta ja Kanerva Energia Oy. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Kajaanissa ja Rovaniemellä. Loiste Lämpö Oy vastaa kaukolämmön myynnistä ja jakelusta Kajaanin alueella. Loiste Sähkönmyynti Oy myy sähköä valtakunnallisesti. Kuulumme maamme suurimpien energiamyyjien joukkoon.