Sähköverkon viat aiheutuivat tuulen kaatamista puista

Eilisen illan ja yön aiheuttamia keskijännitevikoja oli 10 kpl, jotka koskivat noin 1700 asiakasta. Eniten vikoja oli Suomussalmella, Kuhmossa ja Vaalassa. Viat aiheutti navakan tuulen linjoille kaatamat puut. Tällä hetkellä tilanne on normaali.

Kaikki viat korjattiin viime yönä alle viidessä tunnissa. Kuurapartiot jatkavat linjojen kopistelua. Helikopteritarkastuksia päästään jatkamaan aamupäivästä. Lisähenkilöstöä on varattu edelleen viankorjaukseen, raivaukseen ja asiakaspalveluun sekä Loisteen käyttökeskukseen.

Työturvallisuuden vuoksi sähköjohto on tehtävä jännitteettömäksi kopistelun ajaksi, joka voi edelleen aiheuttaa lyhyitä sähkökatkoja rajatuille alueille.

Asiakkaita pyydetään ilmoittamaan sähköjohdoille kallistuneista puista tai alhaalla olevista johdoista Loisteen maksuttomaan vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 (24 h). Hengenvaaran vuoksi lunta eikä kallistuneita puita saa yrittää poistaa omatoimisesti.

Lisätietoja antaa Loiste Sähköverkko Oy, käyttöasiantuntija Mikko Leinonen puh. 050 311 0845.

Mahdollisia keskeytyksiä voi seurata netistä Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Toimi näin sähkökatkon aikana

Tällä hetkellä sähköverkon tilanne on normaali.