Sähkövikojen korjaus kestää huomiseen

Päivö-myrskyn aiheuttamia vikoja on korjattu sateisessa ja yhä melko tuulisessa säässä päivän aikana. Vikamäärä vähenee tasaisesti, mutta Kuhmossa oli klo 16 vielä 18 vikaa, jotka koskivat 704:aa asiakasta. Arvion mukaan sähköt saadaan kaikille asiakkaille torstain aikana mikäli säätilanne ei huonone.

Uunoon verrattuna Päivö-myrsky aiheutti lähes tuplasti enemmän vikoja ja kohdentui laajemmalle alueelle. Vakiokorvauksia sähköntoimituksen keskeytymisestä maksetaan 1800 asiakkaalle.

Kiitämme asiakkaitamme vikapaikkojen ilmoituksesta ja pyydämme edelleen ilmoittamaan johdoille kallistuneista tai kaatuneista puista käyttökeskuksemme maksuttomaan numeroon 0800 9 2500. Muistutamme, että kaatuneita puita ei hengenvaaran vuoksi saa itse raivata sähkölinjojen läheisyydessä vaan ilmoita havainnoista käyttökeskukseemme. Jatka soittamista niin kauan, että joku vastaa puheluusi tai se yhdistyy nauhoitettuun häiriöinfoon, jonne voit jättää viestin kaatuneen puun sijainnista.

Sähköverkon tilannetta voi seurata ajantasaisesta keskeytysinfosta.

Lisätietoja Kajaven käyttökeskus, Ismo Reinikka 050 589 2104