Sähkövikojen korjaus kestää huomiseen

Päivö-myrskyn aiheuttamia vikoja on korjattu sateisessa ja yhä melko tuulisessa säässä päivän aikana. Vikamäärä vähenee tasaisesti, mutta Kuhmossa oli klo 16 vielä 18 vikaa, jotka koskivat 704:aa asiakasta. Arvion mukaan sähköt saadaan kaikille asiakkaille torstain aikana mikäli säätilanne ei huonone.

Uunoon verrattuna Päivö-myrsky aiheutti lähes tuplasti enemmän vikoja ja kohdentui laajemmalle alueelle. Vakiokorvauksia sähköntoimituksen keskeytymisestä maksetaan 1800 asiakkaalle.

Kiitämme asiakkaitamme vikapaikkojen ilmoituksesta ja pyydämme edelleen ilmoittamaan johdoille kallistuneista tai kaatuneista puista käyttökeskuksemme maksuttomaan numeroon 0800 9 2500. Muistutamme, että kaatuneita puita ei hengenvaaran vuoksi saa itse raivata sähkölinjojen läheisyydessä vaan ilmoita havainnoista käyttökeskukseemme. Jatka soittamista niin kauan, että joku vastaa puheluusi tai se yhdistyy nauhoitettuun häiriöinfoon, jonne voit jättää viestin kaatuneen puun sijainnista.

Sähköverkon tilannetta voi seurata ajantasaisesta keskeytysinfosta.

Lisätietoja Kajaven käyttökeskus, Ismo Reinikka 050 589 2104

Kajave Oy on osa Loiste-konsernia Kajave Oy palvelee asiakkaitaan sähkön jakelussa Kainuun ja osittain Pohjois-Pohjanmaan verkkoalueella. Yhtiö vastaa verkkoalueellaan sähkön toimittamisesta, sähköverkon rakennuttamisesta, käytöstä ja kunnossapidosta sekä näihin liittyvien palvelujen ostosta. Loiste on suomalainen energiakonserni sadan vuoden kokemuksella. Haluamme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin energiaa, parempaa arkea. Meillä on 200 000 asiakasta ja vuonna 2019 liikevaihtomme oli yli 156 M €. Loiste-konsernin omistavat Kajaanin kaupunki, Sotkamon kunta ja Kanerva Energia Oy. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Kajaanissa ja Rovaniemellä. Loiste Lämpö Oy vastaa kaukolämmön myynnistä ja jakelusta Kajaanin alueella. Loiste Sähkönmyynti Oy myy sähköä valtakunnallisesti. Kuulumme maamme suurimpien energiamyyjien joukkoon.