Tekninen vika sähköaseman kytkennässä aiheutti Hyrynsalmen eiliset sähkökatkot

Hyrynsalmella maanantaina ilmenneiden sähkökatkojen syynä oli uuden sähköaseman kytkennässä ilmennyt tekninen ongelma.

Osa katkoista oli lyhytaikaisia, mutta osalle Hyrynsalmen keskustan asiakkaalle häiriö sähköntoimituksessa kesti huomattavasti arvioitua pidempään. Pisin sähkökatko kesti noin 2,5 tuntia. Sähköt saatiin palautettua kaikille illansuussa noin klo 17.45. Sähkökatkoja oli eilisen päivän aikana noin 550 asiakkaalla.

Viimeistelyvaiheessa oleva Hyrynsalmen uusi sähköasema parantaa sähköntoimitusvarmuutta lähes koko Hyrynsalmen kunnan alueella. Uuden sähköaseman elinkaari on noin 40-50 vuotta.

Pahoittelemme sähkökatkoista aiheutunutta haittaa!

Lisätietoja palvelupäällikkö Ismo Reinikka, puh 050 589 2104.

Kajave Oy on osa Loiste-konsernia Kajave Oy palvelee asiakkaitaan sähkön jakelussa Kainuun ja osittain Pohjois-Pohjanmaan verkkoalueella. Yhtiö vastaa verkkoalueellaan sähkön toimittamisesta, sähköverkon rakennuttamisesta, käytöstä ja kunnossapidosta sekä näihin liittyvien palvelujen ostosta. Loiste on suomalainen energiakonserni sadan vuoden kokemuksella. Haluamme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin energiaa, parempaa arkea. Meillä on 200 000 asiakasta ja vuonna 2019 liikevaihtomme oli yli 156 M €. Loiste-konsernin omistavat Kajaanin kaupunki, Sotkamon kunta ja Kanerva Energia Oy. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Kajaanissa ja Rovaniemellä. Loiste Lämpö Oy vastaa kaukolämmön myynnistä ja jakelusta Kajaanin alueella. Loiste Sähkönmyynti Oy myy sähköä valtakunnallisesti. Kuulumme maamme suurimpien energiamyyjien joukkoon.