Yöllä ei pysyviä sähkökatkoja – sää on huonontumaan päin

Uuden vuoden välisenä yönä Loiste Sähköverkon alueella säästyttiin pysyviltä sähkökatkoilta. Joitain jälleenkytkentöjä jouduttiin tekemään ja niistä aiheutui lyhyitä paikallisia katkoksia.

Lumipyry on muuttunut tiistaipäivän aikana sakeksi ja märäksi. Koko yön ajan on satanut jäätävää tihkua, joka edesauttaa kuuran muodostumista ja lumen tarttumista sähkölinjoille.

Ylä-Kainuussa linjoja ei päästy tarkastamaan helikopterista sumun vuoksi. Keskiviikkoaamuna katsotaan tilanne uudestaan. Lisähenkilöstöä on varattu edelleen viankorjaukseen, raivaukseen ja asiakaspalveluun sekä Loisteen käyttökeskukseen. Tilanne on hankalin Hyrynsalmen, Puolangan ja Suomussalmen alueella.

Työturvallisuuden vuoksi sähköjohto on tehtävä jännitteettömäksi kopistelun ajaksi, joka voi edelleen aiheuttaa lyhyitä sähkökatkoja rajatuille alueille.

Asiakkaita pyydetään ilmoittamaan sähköjohdoille kallistuneista puista tai alhaalla olevista johdoista Loisteen maksuttomaan vikailmoitusnumeroon 0800 9 2500 (24 h). Hengenvaaran vuoksi lunta eikä kallistuneita puita saa yrittää poistaa omatoimisesti.

Lisätietoja antaa Loiste Sähköverkko Oy, käyttöasiantuntija Mikko Leinonen puh. 050 311 0845.

Mahdollisia keskeytyksiä voi seurata netistä Loiste Sähköverkon keskeytyskartalta.

Toimi näin sähkökatkon aikana

Päätyö on nyt kuuran kopistelussa. Töitä maastossa tekee reilu kaksikymmentä henkilöä ja keskiviikkona on tulossa lisäresursseja.