Auto- ja liikennegaalan Hyvä Suomi -palkinto Kamuxin perustajalle Juha Kalliokoskelle

Autokauppaketju Kamuxin perustaja ja toimitusjohtaja Juha Kalliokoski vastaanotti keskiviikkona Auto- ja liikennegaalassa Auto- ja liikennetoimittajien sekä Santanderin myöntämän Hyvä Suomi -palkinnon. Palkinnon perusteena oli yhden miehen yrityksen kasvattaminen kansainväliseksi pörssiyhtiöksi, jolla on digitaalisen autokaupan lisäksi yhteensä 78 automyymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa.

”Tämä on iso kunnia koko Kamuxin joukkueelle ja kaikille yhtiön työntekijöille”, Juha Kalliokoski sanoo.

Autokaupan kehitystä hän luonnehtii näin:

”Näen, että autokaupassa monikanavaisuus eli kivijalkamyymälöiden ja verkkoasioinnin yhdistelmä on toimiva kokonaisuus, sillä se jättää asiakkaalle valinnan mahdollisuuden asioida juuri haluamallaan tavalla ja haluamaansa aikaan”, Kalliokoski sanoo.

Palkintoon liittyvän 3 000 euron stipendin Kalliokoski osoitti Oulunsalon 4H-yhdistykselle, jonka toiminnassa hän itsekin nuorena tutustui yrittäjyyden oppeihin ja myyntityöhön.

”Yhdistyksen kautta tapahtuva metsänistutus on ilmaston hyväksi tapahtuvaa toimintaa tulevien sukupolvien hyväksi”, Kalliokoski perustelee.

Kamux, viestintä

Satu Otala

Puh. 0400 629 337

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen noin 300 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.