Kamux aloittaa automyyjien rekrytointikoulutuksen

Kamux aloittaa rekrytointikoulutuksen yhteistyössä Markkinointi-instituutin kanssa. Tavoitteena on kouluttaa huippumyyjiä ja työllistää osallistujat koulutuksen jälkeen automyyjän tehtäviin.

”Kamux on nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä yritys, ja menestyvä liiketoiminta tarvitsee osaavia, sydämellään mukana olevia ihmisiä. Koulutamme jo nykyisellään kaikki uudet myyjät tehtäviinsä Kamuxin omassa koulutuskeskuksessa, sillä noin 80 % myyntihenkilöstöstämme tulee alan ulkopuolelta. Nyt halusimme kokeilla yhteistyössä Markkinointi-instituutin ja TE-palveluiden kanssa järjestettävää rekrykoulutusta tavoittaaksemme myös sellaisia henkilöitä, jotka eivät ehkä hakisi suoraan meillä avoimina oleviin tehtäviin”, henkilöstöjohtaja Jennie Stenbom kertoo.

Aiempi kokemus ei tarpeen, kiinnostus ja aktiivinen ote riittää

Kamuxin rekrykoulutus on suunnattu alanvaihtajille, työttömille ja työttömyysuhan alaisille työnhakijoille. Osallistuminen rekrykoulutukseen ei vaadi aikaisempaa kokemusta alalta.

”Kiinnostus, aktiivinen ote työntekoon sekä hyvät asiakaspalvelu- ja vuorovaikutustaidot ovat tärkeitä. Tavoitteena on kouluttaa huippumyyjiä ja työllistää osallistujat sen jälkeen automyyjän työtehtäviin Kamuxille”, Stenbom jatkaa.

Työpaikka tiedossa koulutuksen jälkeen

Rekrykoulutus koostuu käytännönläheisistä koulutuspäivistä Markkinointi-instituutissa sekä työssäoppimispäivistä, jolloin pääsee soveltamaan koulutuspäivillä opittua käytäntöön Kamuxin myymälässä automyynnin tehtävissä.

”Palkkaamme koulutuksen kautta 20 uutta automyyjää Uudellemaalle, Pirkanmaalle ja Pohjois-Pohjanmaalle. Työpaikka on siis tiedossa heti, kun koulutus on hyväksyttävästi suoritettu”, Stenbom sanoo.

Koulutus on osallistujille maksuton

Koulutus kestää 3,5 kuukautta, ja se on osallistujille maksuton. Koulutuksen hakuaika on juuri alkanut.

Henkilöstöjohtaja Jennie Stenbom, Kamux Oyj, puh. 050 369 1178 tai kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 47 autoliikettä Suomessa, neljätoista Ruotsissa ja neljä Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 200 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.