Kamux avaa Tampereen Lakalaivaan uuden lippulaivamyymälän keväällä 2024

Kamux Oyj, lehdistötiedote, 27.7.2023 klo 10.00

Kamux avaa Tampereen Lakalaivaan uuden lippulaivamyymälän keväällä 2024

Käytettyjen autojen myyntiin erikoistunut Kamux jatkaa kasvustrategiansa toteuttamista ja avaa uuden lippulaivamyymälän Tampereen Lakalaivaan loppukeväästä 2024. Lähes 400 auton suurmyymälä avataan täysin uuteen, Kamuxin tarpeet huomioiden rakennettavaan kiinteistöön, ja sinne siirtyvät nyt Tampereen Hatanpäässä toimiva henkilöautomyynti sekä jo Lakalaivan alueella toimiva hyötyajoneuvomyynti. Uuden myymälän keskeinen sijainti hyvien liikenneyhteyksien varrella kahden valtatien risteyksessä helpottaa niin kuluttaja- kuin ammattiasiakkaidenkin asiointia ja tuo lisäksi logistisia etuja. Tampereen alueella Kamux palvelee asiakkaitaan myös Lempäälän Ideaparkissa sijaitsevasta yli 200 auton suurmyymälästä.

”Lakalaivaan nyt rakennettava ja ensi keväänä avattava myymälä on uusitun myymäläkonseptimme mukainen lippulaivamyymälä. Solmimamme vuokrasopimus on tavanomaista pidempi, sillä myymälä rakennetaan täysin tarpeitamme vastaavaksi kestävän kehityksen periaatteet huomioiden. Odotamme innolla sen valmistumista”, kertoo Kamuxin Suomen maajohtaja Jani Koivu. ”Keskitämme strategiamme mukaisesti toimintaamme isompiin myymälöihin, joissa voimme pitää esillä enemmän autoja. Laajan valikoiman ja tehokkaamman autojen käsittelyn ja logistiikan lisäksi suurempi myymäläkoko mahdollistaa myös entistä joustavammat aukioloajat.”

Lakalaivan uuden myymälän suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota kiinteistön energiatehokkuuteen ja sen ympäristökuormituksen minimointiin. Rakennuksen kantavat osat ovat puurakenteisina vähähiilisiä, ja myös toimisto- ja sosiaalitilat toteutetaan CLT massiivipuurakenteisina. Kiinteistön katolle toteutetaan aurinkovoimala, josta saatava energia hyödynnetään kiinteistön jäähdytyksessä ja paikalle rakennettavissa sähköautojen latauspisteissä. Kiinteistö lämmitetään lähilämmöllä, jonka tuottamisessa uusiutuvien energialähteiden osuus on 50 % ja vuoteen 2030 mennessä 90 %.

”Myymäläkoon kasvaessa kiinteistöjen energiatehokkuus on aiempaakin tärkeämpää, ja on mahtavaa, että saamme avata uuden lippulaivamyymälämme kiinteistöön, jossa energiatehokkuus ja kestävän rakentamisen periaatteet on huomioitu jo suunnitteluvaiheessa. On myös hienoa, että autojen latauspisteissä käytetään myymälän katolla tuotettua uusiutuvaa energiaa. Suomen suurimpana käytettyjen autojen myyjänä myymme myös paljon käytettyjä sähköautoja ja vauhditamme siten osaltamme autokannan uudistumista ja sähköistymistä Suomessa”, jatkaa Koivu.

Kamuxilla on Suomessa 46 myymälää, ja kattava myymäläverkosto on olennainen osa Kamuxin ristiinmyyntikonseptia, jossa yhtiön yli 7 000 auton valikoima on kaikkien myymälöiden myytävissä ja asiakkaat voivat valita heille sopivimman tavan asioida. Laaja myymäläverkosto myös sujuvoittaa koeajojen ja autojen toimitusten järjestämistä digitaalisten kanavien kautta asioiville asiakkaille, samoin kuin vaihtoautojen vastaanottoa.

Katariina Hietaranta, viestintäjohtaja, puh. 050 557 6765

Konserniviestintä

Kamux on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 77 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 450 000 käytettyä autoa, joista 62 922 autoa vuonna 2022. Kamuxin liikevaihto oli 968,7 miljoonaa euroa vuonna 2022 ja yhtiön palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 883 henkilöä. Kamux Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.kamux.com