Kamux.fi:n huhtikuun katsotuimmat menopelit: Kesäkiesi katsannossa ja päivitystä vetoautoon

Kesä tuntuu siintävään jo niiden mielessä, jotka etsivät Kamux.fi-sivuilta uutta menopeliä. Huhtikuun katsotuimpien automallien ja -yksilöiden TOP 10 -listalle nousi perheautoja, joilla taittaa mukavasti matkaa kesälomalla ja harrastuksissa. Erityisesti vetoautoja tutkailtiin ahkerasti. Lämpenevä sää veti myös käytettyjen autojen kaupoille testaamaan menopeliä, jonka saisi heti käyttöönsä.

Käytettyjä autoja vertailtaan ahkerasti verkossa kesän lähestyessä. Huhtikuussa Kamux.fi-verkkosivuilla Mercedes-Benz matkasi jälleen katsotuimpien automerkkien kärjessä, mutta myös Audi, Volkswagen, BMW ja Volvo olivat vahvasti vertailussa mukana. Myös kompakti Seat Leon keräsi katseita ostohousuja jalkoihin sovittavilta.

Käytetyn auton saa saman tien käyttöön

‒ Valtaosa kuluttajista ostaa autonsa käytettynä. Esimerkiksi kesää vasten auto halutaan käyttöön nopeasti ilman pitkää odottelua. Koska myymme kaikkia merkkejä ja malleja, asiakkaan on helppo tehdä myös vertailua siitä, miten erilaiset autot samassa kokoluokassa tai hintatasossa sopivat juuri omaan tarpeeseen, toteaa Kamuxin maajohtaja Tommi Iiskonmäki

Golfilla, Audilla ja Volvolla reissun päälle

Kamux.fi-verkkosivuilla katsotuimpien kärjen muodostavat ne automerkit ja -mallit, joista on tarjolla laaja valikoima vertailtavaksi.

‒ Verkkosivuillamme katsotuimmaksi automalliksi nousi Volkswagen Golf, jonka yli 120 auton valikoimastamme puolet on farmareita ja puolet hatchpackeja. Myös yli 380 auton Audi-valikoimasta mallit A4, A6 ja A7 ovat herättäneet kiinnostusta. Yksittäisenä katsotuimpana autona komeilikin Audi A7. Samoin kiinnostus Volvon eri malleja kohtaan lisääntyi, ja haarukoitavaa riittääkin mukavasti yli 300 Volvon valikoimasta. Katsotuimpien mallien ja -merkkien listalle kiilasi myös Seat Leon, joka on näppärä auto joko pienemmälle perheelle tai hyvä valinta kakkosautoksi, kertoo Iiskonmäki.

Vetoauto kesälomalle

Katsotuimpien yksittäisten autojen TOP 10 -listalta jopa kuusi autoa edusti nelivetovaihteisia katumaastureita, tila-autoja ja kevytkuorma-autoja.

‒ Monille vetoauton päivittäminen on nyt ajankohtaista kesälomaa ajatelleen. Koska näistä on niukemmin tarjontaa suhteessa perheautoihin, ne ovat menevät myös vikkelästi kaupaksi, Iiskonmäki kuvaa kysyntää.

Kamux.fi:n huhtikuun katsotuimmat automerkit 2019

9. Infiniti FX 30 D
10. Toyota Auris

Tommi Iiskonmäki, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 040 5801 498

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 47 autoliikettä Suomessa, neljätoista Ruotsissa ja neljä Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 200 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Avainsanat: