Kamux.fi:n syyskuun klikatuimmat automerkit: Nyt haetaan farmari- ja kaasuautoja

Korimalleista farmariautot kiinnostivat eniten syyskuussa Kamux.fi:n sivulla vierailleita auton ostamista harkitsevia suomalaisia. Käyttövoimista bensiini ja diesel olivat kärjessä, mutta myös kaasuautojen valikoimaa selailtiin ahkerasti. Syksyisessä ilmassa vaikutti olevan myös Camaro-kuumetta.

Kamux.fi-verkkosivuilla vierailleet suosivat korimalleista eniten farmaria, mutta myös katumaastureita selailtiin ahkerasti.

— Suosituimmilta merkeiltä löytyy runsaasti farmareita ja katumaastureita. Käyttövoimista eniten etsittiin bensiini- ja dieselautoja. Dieselin suosiota selittää se, että sen polttoaineen hyötysuhde on bensiiniä parempi. Etenkin isompimoottorisissa autoissa pienempi polttoaineen kulutus tarkoittaa myös vähemmän päästöjä. Kaasuautoja kohtaan oli myös runsaasti kiinnostusta, jopa enemmän kuin hybridejä kohtaan, joihin myös tutustuttiin. Tämä kertoo ympäristötietoisuudesta ja kiinnostuksesta vaihtoehtoisia voimanlähteitä kohtaan, toteaa Kamux maajohtaja Tommi Iiskonmäki.

Suosikkimerkit vetävät

Käytettyihin autoihin erikoistuneen Kamuxin verkkosivuilla viihdytään suomalaisten suosimien ja arvostamien merkkien parissa. Listaa johti suvereenisti Mercedes-Benz, ja merkkiä seurasivat autonmitan perässä melko tasavahvoina BMW, Volkswagen, Audi ja Volvo.

— Katsotuimpien kärkimerkkien kohdalla huomaa selvästi, että niiden kahta suositumpaa mallia vertailtiin keskenään sekä muiden suosittujen merkkien parivaljakoihin. Mercedes-Benzin kärjessä olivat C-ja E-sarjan menopelit ja Volkswagenilla taas Passat ja Golf. Volvojen kohdalla katseltiin V60- ja V70-malleja ja Audeista vetosivat A4- ja A6-mallit. Skoda Octavia on suosittu, mutta esimerkiksi Skoda Fabia ja Skoda Suberb eivät ole vielä yltäneet meillä katsotuimpien mallien kärkikymmenikköön, jatkaa Tommi Iiskonmäki.

Camaro-kuumetta ilmassa

Kamux.fi:n syyskuun katsotuimpien yksittäisten autojen lista antoi viitteitä Chevrolet Camaro -kuumeesta, sillä kymmenen klikatuimman auton listalla komeili peräti kaksi Camaroa.

— Muskelimainen ja kookas Camaro on näyttävän näköinen auto, ja varmasti kerää katseita sivuillamme ja myös liikenteessä. Jenkkisportti tarjoaa ajajalle auton täydeltä tunnelmaa V6- tai V8-moottorilla. Katsotuimpien yksittäisten autojen listalla on myös muita näyttäviä ja jykeviä autoja, kuten Mitsubishi L200 ja Land Rover Range Rover Sport, Tommi Iiskomäki luotaa listaa.

Kamux.fi:n syyskuun katsotuimmat automerkit 2019

9. Mercedes-Benz C
10.Volkswagen Golf Variant

Tommi Iiskonmäki, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 040 5801 498

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Nettikanavien lisäksi yhtiöllä yhteensä 68 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 220 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Avainsanat: