Kamux.fi:ssä etsittiin tilavia autoja lokakuussa

Kamux.fi:n verkkosivulla eniten kiinnostuneiden klikkauksia lokakuussa saivat suomalaisten arvostamat merkit, kuten Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volkswagen ja Volvo. Katsotuimpien auto- ja korimallien osalta voi päätellä, että autoa etsiviä kiinnosti tilava menopeli, kuten farmari tai katumaasturi. Käyttövoimaksi sivulla vierailleet kaavailivat bensiiniä, dieseliä tai kaasua.

Kamux.fi-verkkosivujen kävijät klikkasivat korimallien hakukriteeriksi useimmin farmarin. Toiseksi suosituin korimalli oli maasturi, sedan porrasperän tullessa vasta kolmanneksi haetuimpana korimallina.

— Farmari oli korimallina selkeästi kiinnostavin sivustollamme. Autolta muunneltavaa tilaa etsivät katselivat aktiivisesti myös katumaastureita. Jos tilastojen pohjalta kiteyttäisi yhteen, niin monia verkkosivujemme kävijöitä näyttäisi kiinnostavan Mercedes-Benzin C-sarjan farmari bensiinillä tai dieselillä, Kamuxin maajohtaja Tommi Iiskonmäki summaa sivujen katselutilaston kärjessä olevan merkin, mallin, korimallin ja käyttövoiman.

Kiinnostusta myös vaihtoehtoisiin käyttövoimiin

Perinteisten bensiinillä ja dieselillä kulkevien autojen lisäksi käyttövoimana kiinnostivat lähes tasaväkisesti kaasuautot ja hybridiautot bensiinillä.

— Hybrideistä puhutaan yleisesti enemmän, mutta moni etsii sivuiltamme myös kaasuautoja. Monelle suomalaiselle kaasuauto onkin hyvä valinta, varsinkin jos ajaa pidempää matkaa sekä haluaa edullisia ja vähäpäästöisiä kilometrejä. Suomessa kaasuasemaverkosto on jo varsin laaja. Kaasuautoissa on aina myös bensiinitankki tankattavaksi, jos matka suuntautuu kaasuasemaverkoston ulkopuolella, toteaa Iiskonmäki.

Katseet keski- ja suurikokoisissa autoissa

Iiskonmäen mukaan Kamuxin käytettyjen autojen verkkosivuilta etsittiin aktiivisimmin keski- tai suurikokoisia autoja.

— Keskikokoisten, eli niin sanotun C-segmentin, autojen suosituimmat mallit olivat Volkswagen Passat ja Skoda Octavia. Suuria, eli niin sanotun D-segmentin, autoja edustivat puolestaan Audi A4, BMW 320, Mercedes-Benz C-sarja, Volkswagen Passat ja Volvo V60. Listoilla Mercedes-Benz E-sarjan auto, Audi A6 ja Volvo V70 lukeutuvat taas edustusautoluokkaan, eli ne ovat tiloiltaan suurten autojen luokassa, mutta varustelutasoltaan hieman viimeistellympiä, Iiskonmäki luonnehtii.

BMW yksittäisten autojen listan kärjessä

Yksittäisten katsotuimpien autojen listalla on varsin näyttäviä autoja, joista suosituimmat keräsivät tuhansia katseita.

— Eniten listalla klikkauksia saivat BMW:n yksittäiset menopelit. Lokakuun katsotuin auto oli BMW ActiveHybrid 3, jossa yhdistyy urheilullinen tehokkuus sekä kahden moottorin, eli sähkö- ja bensiinimoottorin, yhteishyödyt kulutuksessa ja sen myötä vähäpäästöisyydessä. Tähän autoon kiteytyy varmasti monen autoilijan toivelista, Iiskonmäki veikkaa.

Kamux.fi:n lokakuun katsotuimmat automerkit 2019

9. Mercedes-Benz 190
10. Mercedes-Benz E

Tommi Iiskonmäki, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 040 5801 498

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä yhteensä 71 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 220 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Avainsanat: