Kamux laajentaa pääkaupunkiseudulla ostamalla Autosillan liiketoiminnan

Kamux           Lehdistötiedote   2.12.2019 klo 9.00

Kamux laajentaa pääkaupunkiseudulla ostamalla Autosillan liiketoiminnan

Kamux laajentaa toimintaansa pääkaupunkiseudulla ostamalla Espoossa toimivan Autosillan liiketoiminnan. Kamux-konserniin kuuluva Kamux Suomi Oy on sopinut ostavansa Autosillan liiketoiminnan Jagro Oy:ltä. Sopimus allekirjoitettiin 2.12.2019. Kauppahintaa ei julkisteta. Kaupan toteutuminen edellyttää kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Autosilta on keskittynyt käytettyjen autojen myyntiin, ja se sijaitsee Espoon Niittykummussa. Autosillan liikevaihto vuonna 2018 oli 23,0 miljoonaa euroa. Autosilta työllistää kaupantekohetkellä 12 henkilöä, jotka siirtyvät Kamuxin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Kaupassa Autosillan yli 400 auton varasto siirtyy Kamuxille.

”Autosillan liiketoiminnan ostamisella vahvistamme edelleen Kamuxin jalansijaa pääkaupunkiseudulla ja kasvatamme myynnissä olevien autojen valikoimaa. Liikepaikka sopii erinomaisesti tarkoituksiimme ja kasvuumme pääkaupunkiseudulla”, Kamuxin maajohtaja Tommi Iiskonmäki sanoo.

Kamux Suomi Oy, maajohtaja Tommi Iiskonmäki, puh. 040 580 1498

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä yhteensä 71 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 240 000 käytettyä autoa, joista 46 596 autoa vuonna 2018. Kamuxin liikevaihto nousi 527,8 miljoonaan euroon vuonna 2018. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 472 henkilöä vuonna 2018. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.