Kamux optimoi myymäläverkostoaan ja sulkee kaksi kannattamatonta myymälää Ruotsissa ja kaksi Saksassa

Kamux Oyj, lehdistötiedote, 16.7.2024 klo 14.00

Käytettyihin autoihin sekä niihin liittyviin palveluihin erikoistunut monikanavaisesti toimiva Kamux optimoi strategiansa mukaisesti myymäläverkostoaan ja sulkee kannattamattomia myymälöitä Ruotsissa ja Saksassa. Ruotsissa suljetaan Norrtäljen ja Tukholmassa sijaitsevan Heron Cityn myymälät, ja Saksassa Lyypekin ja Kaltenkirchenin myymälät. Myymälät suljetaan heinäkuun 2024 aikana ja niiden henkilöstölle tarjotaan mahdollisuutta siirtyä Kamuxin muihin myymälöihin. Myymälöiden sulkemisen jälkeen Kamuxilla on Ruotsissa 20 ja Saksassa kahdeksan myymälää.

”Tavoitteenamme on maantieteellisesti kattava myymäläverkosto niin Ruotsissa kuin Saksassakin. Ruotsissa tämä tarkoittaa keskimäärin nykyistä isompia, Kamuxin konseptin mukaisia myymälöitä hyvillä liikepaikoilla. Pitkällä aikavälillä tutkimme mahdollisuuksia laajentaa Pohjois-Ruotsiin sekä suur-Tukholman alueella, mutta lyhyellä aikavälillä tärkein tavoitteemme Ruotsissa on kannattavuuden parantaminen. Saksassa myymäläverkostomme maan pohjoisosassa on ollut turhankin tiheä kysyntään nähden. Jatkossa kasvatamme verkostoamme Pohjois-Saksan ja Hampurin alueen ulkopuolella, keskittyen erityisesti alueisiin, joilla on tiheä autokanta ja hyvä käytettyjen autojen kysyntä. Aiemmin tänä vuonna avasimme myymälän Lounais-Saksassa sijaitsevaan Siershahniin, ja viime vuonna avasimme myymälät Kölnin lounaispuolelle Düreniin ja Hannoverin lähellä sijaitsevaan Hamelniin. Laajentamalla verkostomme kattavuutta Saksassa pystymme jatkossa palvelemaan entistä suurempaa joukkoa sekä ostavia että myyviä asiakkaita ja parantamaan brändimme tunnettuutta”, kertoo Kamuxin toimitusjohtaja Tapio Pajuharju.

Kattava myymäläverkosto on olennainen osa Kamuxin monikanavakonseptia, jossa asiakkaat voivat valita heille sopivimman tavan asioida ja yhtiön koko autovalikoima on saatavilla kaikissa kanavissa kaikissa toimintamaissamme. Myymäläverkosto myös sujuvoittaa koeajojen ja autojen toimitusten järjestämistä digitaalisten kanavien kautta asioiville asiakkaille, samoin kuin vaihtoautojen vastaanottoa.

Tapio Pajuharju, toimitusjohtaja, puh. 050 577 4200
Katariina Hietaranta, viestintäjohtaja, puh. 050 557 6765

Konserniviestintä

Kamux on nopeasti kasvanut käytettyihin autoihin sekä niihin liittyviin palveluihin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on perustamisensa jälkeen myynyt jo yli 500 000 käytettyä autoa, joista 68 257 autoa vuonna 2023. Kamuxin liikevaihto oli 1 002 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja yhtiön palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 885 henkilöä. Kamux Suomelle on myönnetty Avainlippu-tunnus osoituksena Suomessa tuotetusta ja Suomessa työllistävästä palvelusta. Kamux Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.kamux.com