Kamux Oyj: Kamux jatkaa laajentumistaan: Suomen 40. myymälä avataan elokuussa Espoossa

Kamux Oyj   Lehdistötiedote   15.6.2017 klo 9.00

Kamux jatkaa laajentumistaan: Suomen 40. myymälä avataan elokuussa Espoossa

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa toimintaansa pääkaupunkiseudulla edelleen avaamalla myymälän Espoon Olarinluomaan elokuussa.

Jalansija pääkaupunkiseudulla vahvistuu

"Uuden autoliikkeen myötä vahvistamme entisestään jalansijaamme Suomen käytettyjen autojen markkinoilla. Meillä on Espoossa ennestään yksi myymälä ja kaikkiaan pääkaupunkiseudulla tällä hetkellä kuusi myymälää. Luonnollisesti haluamme vahvistaa asemaamme tällä alueella edelleen. Avaamme Espoon Olarinluoman myymälän elokuussa", maajohtaja Jussi Mäkinen kertoo.

Myymäläpaikan valintaan vaikutti erinomainen sijainti tunnetulla autokauppa-alueella, jossa asiakkaat ovat tottuneet asioimaan autokaupoilla. Lisäksi alueen asukasmäärä on kasvussa ja tulevaisuudessa myös länsimetron vaikutuspiirissä, ja muutenkin yhteydet myymälään ovat hyvät.

Kamux palkkaa uusia myyjiä koko ajan

"Kasvavana yrityksenä palkkaamme koko ajan uutta henkilöstöä ja erityisesti uusia automyyjiä. Haluamme olla autokauppa, jonne on mukava ja helppo tulla asioimaan, ja sen vuoksi panostamme myyjiemme koulutukseen. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä", Mäkinen summaa.

Koko laaja autovalikoima asiakkaan ulottuvilla

Espoon uusi myymälä palvelee kaikkia pääkaupunkiseudun asiakkaita ja täydentää hyvin myymäläverkostoa alueella, jossa on vahva väestökeskittymä.

"Kuten Kamuxin toimintamalliin kuuluu, koko Suomen 3 000 auton valikoima sekä Ruotsin ja Saksan autot ovat asiakkaan ulottuvilla riippumatta siitä, missä liikkeessä haluaa asioida tai mitä kanavaa pitkin ottaa meihin yhteyttä", Mäkinen tarkentaa.

Jussi Mäkinen, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 050 590 5860

Satu Heikkilä, viestintä- ja markkinointijohtaja, Kamux Oyj, 0400 629 337

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja yhtiöllä on tällä hetkellä 39 autoliikettä Suomessa, yhdeksän Ruotsissa ja kaksi Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 140 000 käytettyä autoa, joista 36 290 autoa vuonna 2016. Kamuxin liikevaihto nousi 405 miljoonaan euroon vuonna 2016. Kamuxin palveluksessa oli 552 työntekijää vuoden 2016 lopussa, joista 272 oli vakituisia työntekijöitä. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.