Kamux Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälässä tarkoitettu liputusilmoitus

Kamux Oyj   Pörssitiedote (Liputusilmoitus)   8.3.2021 klo 9.30

Kamux Oyj on 5.3.2021 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Juha Kalliokosken ja Callardo Capital Oy:n yhteenlaskettu omistus- ja ääniosuus Kamux Oyj:stä on alittanut 15 prosentin liputusrajan. Ilmoituksen mukaan 5.3.2021 Juha Kalliokoskella ja hänen lähipiirinsä määräysvallassa olevalla yhtiöllä Callardo Capital Oy:llä on hallussaan yhteensä 5 825 751 Kamux Oyj:n osaketta, mikä vastaa 14,56 prosenttia kaikista Kamux Oyj:n osakkeista ja äänistä.

Juha Kalliokosken ja Callardo Capital Oy:n nykyinen omistusosuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä Kohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 14,56 % 40,017,420
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus 15.02 %

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet
Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten %-osuus
Osakesarja / osakelaji
ISIN-koodi
FI4000206750
Suora 5 362 608 13,40 %
Välillinen 463 143 1,16 %
A YHTEENSÄ 5 825 751 14,56 %

Kamux Oyj:n viestintä

ir@kamux.fi

Puhelin 0400 629 337

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 300 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.