Kamux Oyj: Kamux laajenee Kuopiossa: syksyllä avataan hyötyajoneuvopiste

Kamux Oyj Lehdistötiedote 7.7.2017 klo 9.00

Kamux laajenee Kuopiossa: syksyllä avataan hyötyajoneuvopiste

Kamuxin toiminta laajenee Kuopiossa, kun Kuopion automyymälän yhteyteen avataan hyötyajoneuvopiste. Noin 1 000 neliömetrin suuruinen laajennus otetaan käyttöön viimeistään lokakuun alussa.

Ajoneuvoja erilaisiin kuljetustarpeisiin

"Toiminnan laajentamisen taustalla on asiakaskunnasta tullut palaute ja kysyntä hyötyajoneuvojen osalta. Myymälän laajennus mahdollistaa sen, että valikoimassa on eri kokoluokan ajoneuvoja erilaisiin kuljetustarpeisiin, oli kyse sitten henkilö- tai tavarankuljetuksesta", Kamuxin maajohtaja Jussi Mäkinen kertoo.

Jalansija Kuopiossa vahvistuu

Hyötyajoneuvopisteen avulla Kamux vahvistaa jalansijaansa käytettyjen autojen kaupassa Suomen markkinalla ja pystyy palvelemaan entistä paremmin asiakkaitaan Kuopion seudulla.

"Kuopion hyötyajoneuvopisteellä voimme palvella asiakkaita laajasti Itä-Suomessa ja erityisesti Savon seudulla. Kamuxin konseptin mukaisesti siirrämme autoja joustavasti ja ripeästi asiakkaan lähimpään myymälään tai asiakkaan haluamaan paikkaan", Mäkinen jatkaa.

Kamuxilla on ennestään kaksi hyötyajoneuvopistettä, jotka sijaitsevat Vantaalla ja Lahdessa.

Kamux rekrytoi

Laajentumisen myötä myös henkilöstöä tarvitaan lisää. Kamux rekrytoikin Kuopioon uusia työntekijöitä. Vuonna 2016 Kamuxilla työskenteli keskimäärin 343 autokaupan ammattilaista.

"Kasvu tarvitsee tekijöitä, ja siksi palkkaamme jatkuvasti uusia työntekijöitä", Mäkinen selittää.

Jussi Mäkinen, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 050 590 5860

Satu Heikkilä, viestintä- ja markkinointijohtaja, Kamux Oyj, 0400 629 337

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja yhtiöllä on tällä hetkellä 39 autoliikettä Suomessa, yhdeksän Ruotsissa ja kaksi Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 140 000 käytettyä autoa, joista 36 290 autoa vuonna 2016. Kamuxin liikevaihto nousi 405 miljoonaan euroon vuonna 2016. Kamuxin palveluksessa oli 552 työntekijää vuoden 2016 lopussa, joista 272 oli vakituisia työntekijöitä. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.