Kamux Oyj: KAMUXIN JOHTORYHMÄ VAHVISTUU: JENNIE STENBOM NIMITETTY HENKILÖSTÖJOHTAJAKSI

KAMUX OYJ                   PÖRSSITIEDOTE             11.9.2018 klo 12.00

KAMUXIN JOHTORYHMÄ VAHVISTUU: JENNIE STENBOM NIMITETTY HENKILÖSTÖJOHTAJAKSI

Kamux on nimittänyt Jennie Stenbomin (KM, s. 1975) Kamuxin henkilöstöjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Stenbom tulee vastaamaan yhtiön strategisesta henkilöstöjohtamisesta, henkilöstön ja organisaation kehittämisestä sekä henkilöstöprosesseista koko konsernissa. Stenbomilla on monipuolinen tausta henkilöstöjohtamisen vastuualueista vähittäiskaupassa ja teollisuudessa. Stenbom siirtyy Kamuxille Kesko-konsernista, jossa hän on viimeksi toiminut kansainvälisen rakentamisen ja talotekniikan divisioonan Senior Vice President, People and Culture -tehtävässä.  Stenbom aloittaa tehtävässään 1.10.2018.

"Strategiamme ytimessä on osaava ja sitoutunut henkilöstö. Panostamme vahvasti henkilökuntamme koulutukseen erinomaisen asiakaskokemuksen saavuttamiseksi, ja siksi henkilöstön kehittyminen ja työssäviihtyminen ovat Kamuxille erittäin tärkeitä. Jennie Stenbomin vahva osaaminen kansainvälisestä henkilöstöjohtamisesta, osaamisen kehittämisestä sekä muutoshankkeista vähittäiskauppa- ja ketjuliiketoimintaympäristöissä tukevat Kamuxin kasvutavoitteiden saavuttamista", toimitusjohtaja Juha Kalliokoski sanoo.

"Kamux on ainutlaatuinen yhtiö, jonka kasvutarinaan ja kansainvälistymiseen tahdon tuoda mukaan oman kokemukseni ja osaamiseni. Yhtiössä elää yrittäjähenkisyys, tekemisen ja eteenpäin menemisen tahto, jotka tunnistan myös omaa työskentelyäni ohjaaviksi asioiksi. Tunnusomaista Kamuxille on jokaisen kamuxlaisen mahdollisuus vaikuttaa yrityksen kehittymiseen oman työn kautta. Olen erittäin iloinen mahdollisuudesta olla rakentamassa yhtiön tulevaisuutta", Jennie Stenbom kertoo.

Kamux Suomen maajohtaja Tommi Iiskonmäki toimii henkilöstöjohtajana siihen saakka, kunnes Stenbom aloittaa tehtävässään.

Toimitusjohtaja Juha Kalliokoski

Puh. 050 544 5538

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 43 autoliikettä Suomessa, yksitoista Ruotsissa ja kaksi Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 180 000 käytettyä autoa, joista 40 957 autoa vuonna 2017. Kamuxin liikevaihto nousi 454,9 miljoonaan euroon vuonna 2017. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 418 henkilöä vuonna 2017. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.