Kamux Oyj: Kamuxin laajentuminen Saksassa etenee: 4. myymälä avautuu Wentorfiin

Kamux Oyj    Lehdistötiedote    24.9.2018 klo 09.30

Kamuxin laajentuminen Saksassa etenee: 4. myymälä avautuu Wentorfiin

Käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut Kamux jatkaa voimakasta kasvuaan. Kamux laajentaa toimintaansa Saksassa avaamalla uuden myymälän Wentorfiin viimeisellä neljänneksellä vuonna 2018.

Joustava myymäläratkaisu vilkkaan vähittäiskauppa-alueen ytimessä

"Uusi myymälä Wentorfissa on hyvä esimerkki Kamuxin joustavasta tavasta jalkauttaa konseptiaan. Wentorfin myymälä sijaitsee keskellä vilkasta vähittäiskauppa-aluetta, jolloin Kamux toimii juuri siellä, missä kuluttajat muutenkin viihtyvät ja liikkuvat. Wentorfin myymälä koostuu toimistotiloista sekä laajasta ulkoalueesta autojen esittelemistä varten. Haluamme olla siellä, missä asiakkaammekin ovat, ja tämä on innovatiivinen tapa palvella autokaupasta kiinnostuneita asiakkaita", Oliver Michels, Saksan maajohtaja, sanoo.

Vahvempi jalansija Hampurin alueella

Wentorf vahvistaa Kamuxin jalansijaa suur-Hampurin alueella. Myymälä sijaitsee 40 minuutin ajomatkan päässä Hampurin Nedderfeldin myymälästä. Neljäs myymälä tarkoittaa asiakkaille laajempaa valikoimaa ja enemmän vaihtoehtoja. Aluksi Wentorfin myymälässä on noin sata autoa, mutta Kamuxin konseptin mukaisesti koko Saksan valikoima on asiakkaiden ulottuvilla riippumatta siitä missä tai miten kukin haluaa asioida.

Tärkeää olla asiakkaiden keskuudessa

"Tavoitteemme on palvella asiakkaitamme hyvin, mikä tarkoittaa sitä, että olemme läsnä siellä, missä asiakkaamme liikkuvat. Olen erittäin iloinen, että voimme lanseerata uuden myymälän siten, että se sijaitsee ihmisten jokapäiväisten kulkureittien varrella", Kamuxin kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Olli Kilpi kertoo.

Kamux rekrytoi

"Aloitamme myyntitiimin kokoamisen Wentorfiin ja hakemukset ovat tervetulleita. Kasvavana yrityksenä palkkaamme uutta henkilöstöä ja erityisesti uusia automyyjiä. Haluamme olla autokauppa, jonne on mukava ja helppo tulla asioimaan, ja sen vuoksi panostamme myyjiemme koulutukseen. Oikeanlainen asenne on tärkeää, sen sijaan aiempaa autokauppakokemusta emme pidä välttämättömänä", maajohtaja Oliver Michels summaa.

Oliver Michels, KAMUX Auto GmbH, maajohtaja, puh. +49 40 5555 489 0

Olli Kilpi, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. +358 40 674 1032

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Ensimmäinen Kamux-autoliike aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa, ja yhtiöllä on tällä hetkellä 43 autoliikettä Suomessa, yksitoista Ruotsissa ja kaksi Saksassa. Yhtiö on myynyt perustamisensa jälkeen yli 180 000 käytettyä autoa, joista 40 957 autoa vuonna 2017. Kamuxin liikevaihto nousi 454,9 miljoonaan euroon vuonna 2017. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 418 henkilöä vuonna 2017. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.