Kamux Oyj aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Kamux Oyj, pörssitiedote, 20.3.2024 klo 8.45

Kamux Oyj aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Kamux Oyj:n hallitus on päättänyt aloittaa yhtiön omien osakkeiden hankinnan. Osakkeet hankitaan käytettäväksi osana konsernin avainhenkilöiden osakepohjaisen kannustinjärjestelmän 2024–2026 sekä avainhenkilöille suunnatun Green Lions –lisäosakeohjelman (matching share plan) palkkioiden maksamista.

Omien osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan torstaina 21.3.2024 ja lopetetaan viimeistään keskiviikkona 17.4.2024. Hankittavien osakkeiden määrä hankintajaksolla on enintään 135 000 kappaletta, joka vastaa noin 0,3 prosenttia yhtiön osakkeiden kokonaismäärästä. Osakkeiden hankintaan käytetään hankintajaksolla kuitenkin enintään 810 000 euroa. Osakkeet hankitaan muuten kuin osakkeenomistajien omistusten mukaisessa suhteessa Nasdaq Helsinki Oy:ssä järjestetyssä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan. Omien osakkeiden hankinta rahoitetaan yhtiön jakokelpoisella vapaalla omalla pääomalla.

Yhtiöllä on tarkoitus jatkaa vastaavien omien osakkeiden hankintajaksojen toteuttamista myös tulevaisuudessa osakepohjaisia kannustinjärjestelmiä varten.

Päätös perustuu Kamux Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 2023 hallitukselle antamaan valtuutukseen päättää yhdessä tai useammassa erässä yhteensä enintään 2 000 000 yhtiön oman osakkeen hankkimisesta, joka määrä vastaa noin 5 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista.

Kamux Oyj:llä on yhteensä 40 017 420 osaketta ja yhtiö omistaa tällä hetkellä 9 053 omaa osakettaan.

Talousjohtaja Jukka Havia, puh. 050 355 3757

Konserniviestintä

Kamux on nopeasti kasvanut käytettyihin autoihin sekä niihin liittyviin palveluihin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on perustamisensa jälkeen myynyt jo yli 500 000 käytettyä autoa, joista 68 257 autoa vuonna 2023. Kamuxin liikevaihto oli 1 002 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja yhtiön palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 885 henkilöä. Kamux Suomelle on myönnetty Avainlippu-tunnus osoituksena Suomessa tuotetusta ja Suomessa työllistävästä palvelusta. Kamux Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.kamux.com