Kamux Oyj:n hallituksen jäsenten palkkioiden maksaminen yhtiön hallussa olevilla osakkeilla

Kamux Oyj    Pörssitiedote    26.5.2021 klo 18.15

Kamux Oyj:n varsinainen yhtiökokous päätti 20.4.2021 hallituksen jäsenille maksettavasta vuosipalkkioista, ja siitä että 40 % hallituksen puheenjohtajan ja jäsenten vuosipalkkioista maksetaan yhtiön osakkeina. Yhtiön hallitus on yhtiökokouksen antaman osakeantivaltuutuksen perusteella päättänyt vuosipalkkioiden maksamisen käytännön toteutuksesta siten, että osakepalkkio maksetaan käyttämällä yhtiön hallussa olevia omia osakkeita.

Yhtiökokouksen ja hallituksen päätöksen mukaisesti Kamux Oyj on luovuttanut yhtiön hallussa olevia osakkeita hallituksen jäsenille osana vuosittaista palkkiota yhteensä 5 656 kappaletta seuraavasti:

Hallituksen puheenjohtaja Harri Sivulalle on luovutettu yhteensä 1 616 osaketta. Luovutuksen jälkeinen Kamux Oyj:n osakeomistus on yhteensä 39 949 osaketta.

Hallituksen jäsen Tuomo Vähäpassille on luovutettu yhteensä 808 osaketta. Luovutuksen jälkeinen Kamux Oyj:n osakeomistus on yhteensä 2 475 osaketta.

Hallituksen jäsen Tapio Pajuharjulle on luovutettu yhteensä 808 osaketta. Luovutuksen jälkeinen Kamux Oyj:n osakeomistus on yhteensä 2 808 osaketta.

Hallituksen jäsen Reija Laaksoselle on luovutettu yhteensä 808 osaketta. Luovutuksen jälkeinen Kamux Oyj:n osakeomistus on yhteensä 6 823 osaketta.

Hallituksen jäsen Jokke Paanaselle on luovutettu yhteensä 808 osaketta. Luovutuksen jälkeinen Kamux Oyj:n osakeomistus on yhteensä 16 098 osaketta.

Hallituksen jäsen Antti Mäkelälle on luovutettu yhteensä 808 osaketta. Luovutuksen jälkeinen Kamux Oyj:n osakeomistus on yhteensä 33 475 osaketta.

Luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 33 489 osaketta.

Marko Lehtonen

Talousjohtaja

Puh. 050 575 2006

ir@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 300 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.