Kamux yhdistää Olarin ja Niittykummun myymälät Espoossa

Kamux Oyj, lehdistötiedote, 22.8.2022 klo 12.00

Kamux yhdistää Olarin ja Niittykummun myymälät Espoossa

Käytettyjen autojen myyntiin erikoistunut Kamux jatkaa strategiansa mukaisesti toiminnan keskittämistä isompiin myymälöihin ja yhdistää kaksi Espoossa toimivaa myymäläänsä. Olarin myymälä yhdistetään Niittykummun myymälään 1.9.2022. Olarin myymälän henkilöstö jatkaa Kamuxin palveluksessa Niittykummussa.

”Olarin myymälän vuokrasopimuksen päättyessä oli luonteva hetki yhdistää näiden kahden lähellä toisiaan toimineen myymälän toiminnot. Suurmyymälässä voimme pitää jatkuvasti esillä laajan valikoiman autoja ja näin tarjota monipuolisesti erilaisia merkkejä ja malleja heille, jotka haluavat tutustua autoihin konkreettisesti. Suurempi myymäläkoko mahdollistaa myös tehokkaamman autojen käsittelyn, tarkastukset, korjaukset, myyntiinlaiton ja logistiikan”, kertoo Kamuxin maajohtaja Jani Koivu.

Yhdistymisen jälkeen Kamuxilla on Suomessa 47 myymälää ja kaikissa kolmessa toimintamaassa yhteensä 77 myymälää. Kattava myymäläverkosto on olennainen osa Kamuxin ristiinmyyntikonseptia, jossa yhtiön koko autovalikoima on kaikkien myymälöiden myytävissä ja asiakkaat voivat valita heille sopivimman tavan asioida. Myymäläverkosto myös sujuvoittaa koeajojen ja autojen toimitusten järjestämistä digitaalisten kanavien kautta asioiville asiakkaille, samoin kuin vaihtoautojen vastaanottoa.

Jani Koivu, Suomen maajohtaja, jani.koivu@kamux.fi
Katariina Hietaranta, viestintäjohtaja, puh. 050 557 6765

Konserniviestintä

Kamux on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 400 000 käytettyä autoa, joista 68 429 autoa vuonna 2021. Kamuxin liikevaihto nousi 937,4 miljoonaan euroon vuonna 2021. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 848 henkilöä vuonna 2021. Kamux Oyj on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.