Kamuxin osakepohjainen kannustinjärjestelmä vuosille 2021―2023

Kamux Oyj      Pörssitiedote     26. helmikuuta 2021 klo 8.50

Kamuxin osakepohjainen kannustinjärjestelmä vuosille 2021―2023

Kamux Oyj:n hallitus on päättänyt hyväksyä uuden pitkän aikavälin kannustinjärjestelmän konsernin avainhenkilöille vuosille 2021-2023 (”järjestelmä”). Järjestelmän tavoitteena on kannustaa ja sitouttaa konsernin avainhenkilöitä toteuttamaan pitkäjänteisesti strategiaa ja kasvattamaan osakkeenomistajien tuottoa sekä yhtenäistää yhtiön osakkeenomistajien ja avainhenkilöiden tavoitteet yhtiön arvon kasvattamiseksi.

Järjestelmä alkaa vuoden 2021 alusta ja se on jaettu kolmeen vuoden mittaiseen ansaintajaksoon. Järjestelmän mahdollisen palkkion maksu perustuu hallituksen asettaman yhtiön liikevaihto- ja liikevoittotavoitteen saavuttamiseen vuositasolla. Lisäksi järjestelmässä on yhtiön markkina-arvon kasvuun perustuva lisäosa, jonka perusteella osallistujalla on mahdollisuus saada lisäosakkeita vuoden 2023 ansaintajakson päättymisen jälkeen. Mahdollinen palkkio suoritetaan ensisijaisesti Kamuxin osakkeina tai rahana tai näiden yhdistelmänä ansaintajakson päättymisen jälkeisen huhtikuun loppuun mennessä ja mahdolliset lisäosakkeet maksetaan vuoden 2023 ansaintajakson päättymisen jälkeisen huhtikuun loppuun mennessä.

Hallitus on valinnut 40 konsernin johtoon kuuluvaa avainhenkilöä osallistumaan järjestelmään. Hallitus voi järjestelmän ehtojen mukaisesti päättää ansaintajakson aikana uusien osallistujien ottamisesta mukaan järjestelmään. Jos osallistujan työ- tai toimisuhde päättyy ennen palkkion maksamista, palkkiota ei pääsääntöisesti makseta.

Mikäli ansaintakriteereille asetetut enimmäistavoitteet saavutetaan, järjestelmän nojalla suoritettavien palkkioiden kokonaismäärä on koko järjestelmän ajalta arviolta 4,4 miljoonaa euroa (brutto), vastaten arviolta enintään noin 370 000 kappaletta Kamuxin osaketta, kun arvo lasketaan Kamuxin osakkeen tammikuun 2021 osakevaihdolla painotetun keskikurssin perusteella.

Palkkiona annettuihin netto-osakkeisiin kohdistuu luovutusrajoitus sitouttamisjakson aikana. Sitouttamisjakso alkaa palkkion maksamisesta ja päättyy 30.4.2024. Konsernin johtoryhmän on omistettava puolet järjestelmän perusteella palkkiona saamistaan netto-osakkeista, kunnes hänen osakeomistuksensa yhtiössä yhteensä vastaa hänen vuosipalkkansa arvoa (omistusvelvollisuus). Tämä osakemäärä on omistettava niin kauan kuin osallistujan jäsenyys konsernin johtoryhmässä jatkuu.

KAMUX OYJ

Toimitusjohtaja Juha Kalliokoski

Yhteydenotot:

Viestintäjohtaja, Satu Otala, puh. 0400 629 337

ir@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen noin 300 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.