Kamuxin päivitetty strategia vuosille 2024−2026 ja pitkän aikavälin tavoitteet

Kamux Oyj, pörssitiedote, 20.3.2024 klo 9.00

Kamuxin päivitetty strategia vuosille 2024−2026 ja pitkän aikavälin tavoitteet

Kamux Oyj järjestää tänään 20.3.2024 klo 14.00 alkaen pääomamarkkinapäivän, jossa esitellään yhtiön päivitetty strategia 2024−2026 ja pitkän aikavälin tavoitteet.

Kamux toimii Euroopassa käytettyjen autojen markkinalla, joka on iso ja pääsääntöisesti hyvin vakaa, ja edelleen erittäin fragmentoitunut. Markkinan konsolidaatiota ajaa mm. yhä useampien asiakkaiden halu ostaa käytetty auto suurelta, tunnetulta ja luotettavalta toimijalta. Markkinan koko ja sillä tapahtuvat muutokset tarjoavat erinomaiset kasvumahdollisuudet käytettyihin autoihin ja niihin liittyviin palveluihin keskittyvälle Kamuxille, joka toimii ammattimaisesti johdettuna kansainvälisenä vähittäiskaupan ketjuna ja tarjoaa asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen monikanavaisen liiketoimintamallinsa avulla.

Kamuxin päivitetyn strategian ytimessä on asiakkaan nostaminen kaiken toiminnan keskiöön ja operatiivisen toiminnan tehostaminen sekä näiden avulla saavutettava kannattava kasvu. Orgaanista kasvua on mahdollista vauhdittaa yritysostoilla ja rakentamalla strategisia kumppanuuksia. Kamuxin visiona on olla Euroopan suurin käytettyjen autojen kauppias, ja tämä saavutetaan vahvistamalla Kamuxin konseptia ja prosesseja sekä kehittämällä myymäläverkostoa ja valikoimaa.

Asiakaskokemuksen kehittämisen ydinalueita alkaneella strategiakaudella ovat autovalikoiman kehittäminen entistä paremmin asiakkaiden tarpeita vastaavaksi; reilut, keskitetysti ohjatut hinnat; standardoidut ja läpinäkyvät kuntokartoitukset; saumattoman asiakaskokemuksen parantaminen kaikissa kanavissa; sekä innovatiiviset ja helpot liikkumiseen liittyvät palvelut. Operatiivisen toiminnan tehostamisen ydinalueita ovat vastaavasti konsernin hyödyntäminen ostotoiminnassa; keskitetympi ja standardoidumpi autojen tarkastus-, kunnostus- ja myyntiinlaittoprosessi; sekä keskitetty data-avusteinen hinnoittelu- ja ostoprosessi. Näillä varmistetaan systemaattinen ja kestävä Kamux-konseptin mukainen toiminta.

Kamuxin pitkän aikavälin tavoitteet ovat:

• Myytyjen autojen määrä:                          100 000 kpl vuodessa
  • Liikevaihdon kasvu:                                  Liikevaihto 1,5 miljardia euroa
  • Liiketoiminnan kannattavuus:                   Oikaistu liikevoittoprosentti 4 %
  • Asiakastyytyväisyys:                                NPS (Net Promotor Score) 60
  • Henkilöstön hyvinvointi:                           eNPS (employee Net Promotor Score) 40

Pääomamarkkinapäivää voi seurata suorana webcast-lähetyksenä osoitteessa https://kamux.videosync.fi/2024-cmd. Puhujille on mahdollista esittää kysymyksiä webcast-ympäristön kautta. Lähetyksen tallenne ja materiaalit on saatavilla osoitteessa www.kamux.com tilaisuuden jälkeen. Esitykset pidetään englanniksi.

Toimitusjohtaja Tapio Pajuharju, puh. 050 577 4200
Talousjohtaja Jukka Havia, puh. 050 355 3757
Viestintäjohtaja Katariina Hietaranta, puh. 050 557 6765

Hallitus