Kanne paikallista hankintakumppania vastaan Saksassa on tuomittu Kamuxin hyväksi ‒ päätöksellä ei ole välitöntä tulosvaikutusta

Kamux Oyj                   Sisäpiiritieto                                  11.1.2022 klo 16.30

Kanne paikallista hankintakumppania vastaan Saksassa on tuomittu Kamuxin hyväksi päätöksellä ei ole välitöntä tulosvaikutusta

Kamux on vastaanottanut Stuttgartin käräjäoikeuden 10.1.2022 tekemän päätöksen Kamuxin Saksan tytäryhtiön Kamux Auto GmbH:n käynnistämästä oikeusprosessista paikallista hankintakumppania vastaan. Prosessissa Kamux Auto GmbH vaati takaisin hankintakumppanille autojen ostosopimuksiin liittyen maksettuja rahavaroja.

Käräjäoikeus on ratkaissut kanteen Kamuxin hyväksi. Päätös tulee lainvoimaiseksi kahden viikon valitusajan päätyttyä, eikä Kamux odota vastapuolen valittavan päätöksestä. Perintään liittyvän merkittävän epävarmuuden vuoksi Kamux ei kuitenkaan kirjaa tässä vaiheessa päätöksen perusteella saatavaa eikä päätöksellä ei ole välitöntä tulosvaikutusta. Viranomaiset selvittävät edelleen paikallisen hankintakumppanin toimia liittyen tapaukseen.

Kuten aiemmin 22.7.2021 on julkistettu, Kamux Auto GmbH kirjasi kesäkuulle 2021 noin 3,9 miljoonan euron varauksen mahdollisista menetyksistä ja kuluista.

Marko Lehtonen, talousjohtaja, Kamux Oyj

Puhelin 050 575 2006

ir@kamux.fi

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 79 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen miltei 400 000 käytettyä autoa, joista 60 657 autoa vuonna 2020. Kamuxin liikevaihto nousi 724,1 miljoonaan euroon vuonna 2020. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 713 henkilöä vuonna 2020. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.