Lisätietoa 21.4.2020 pidettävästä yhtiökokouksesta ja sen varotoimista, vaihtunut kokouspaikka sekä täydennys hallituksen voitonjakoehdotukseen

Kamux Oyj    Pörssitiedote     26.3.2020 klo 18.00

Koronaviruspandemia on aiheuttanut poikkeuksellisen tilanteen yhtiökokouksen järjestämiselle. Suomen hallituksen linjauksen ja aluehallintoviraston määräyksen mukaan kaikki yli kymmenen henkilön julkiset kokoukset ja yleisötilaisuudet on kielletty koronaviruksen taltuttamiseksi. Tämä koskee myös yhtiökokouksia.

Kamux suhtautuu koronavirustilanteeseen erittäin vakavasti. Yhtiön hallitus tiedostaa poikkeukselliset olosuhteet. Samalla se pyrkii toteuttamaan hyvää hallintotapaa ja huomioimaan yhtiön ja sen osakkeenomistajien edut järjestämällä varsinaisen yhtiökokouksen suunnitellusti 21.4.2020. Poikkeusjärjestelyllä pyritään mahdollistamaan kokouksen järjestäminen ja osinkojen maksaminen alkuperäisessä aikataulussa Kamuxin osakkeenomistajille.

Kamuxin hallitus on päättänyt, että yhtiön 21.4.2020 pidettävä yhtiökokous toteutetaan niin, että se pystytään järjestämään viranomaisten määräämissä osallistumisrajoissa. Tilanteen vuoksi yhtiökokouspaikaksi vaihdetaan Kamuxin koulutuskeskus Hämeenlinnassa, Parolantie 66 A, 13130 Hämeenlinna. Kokoukseen ilmoittautuneiden vastaanottaminen ja äänestyslippujen jakaminen aloitetaan klo 9.45.

Kaikkia osakkeenomistajia, mukaan lukien institutionaalisia sijoittajia, jotka ovat jo ilmoittautuneet tai ovat aikeissa ilmoittautua yhtiökokoukseen pyydetään olemaan osallistumatta henkilökohtaisesti kokoukseen ja antamaan sen sijaan valtakirjan yhtiön tarjoamaa valtakirjapalvelua hyödyntäen. Lisäksi kaikkia niitä osakkeenomistajia, jotka ovat jo ilmoittautuneet yhtiökokoukseen, mutta eivät aio osallistua yhtiökokoukseen tai halua hyödyntää valtakirjapalvelua, pyydetään perumaan ilmoittautumisensa mahdollisimman pian. Valtakirjapalvelua ja ilmoittautumisen perumista koskevat ohjeet ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://www.kamux.com/hallinnointi/yhtiokokous/yhtiokokous-2020/.

Kokous pidetään kaikilta osin mahdollisimman lyhyenä ja siinä käsitellään vain kokouskutsun mukaiset, välttämättömät asiat. Yhtiön osallistujat yhtiökokouksessa rajataan minimiin. Kokouksessa ei ole mitään tarjoilua tai jaettavaa materiaalia.

Tarjoamme yhtiökokouksen täsmäytyspäivän osakasluetteloon merkityille osakkeenomistajille mahdollisuuden seurata kokousta suomenkielisen videolähetyksen kautta. Linkki lähetykseen tulee ennen kokousta Kamuxin yhtiökokoussivuille https://www.kamux.com/hallinnointi/yhtiokokous/yhtiokokous-2020/. Kokousta verkossa seuraavia osakkeenomistajia ei kirjata kokoukseen läsnä oleviksi osakkeenomistajiksi, eikä heillä ole mahdollisuutta äänestää tai esittää kysymyksiä kokouksen aikana. Kokouksen seuraaminen videoyhteydellä edellyttää, että osakkeenomistaja tunnistautuu suomalaisilla pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kysymyksiä Kamuxin johdolle on mahdollista esittää ennen kokousta 17.4.2020 mennessä sähköpostilla osoitteeseen ir@kamux.fi.

Kamux seuraa koronaviruspandemiatilanteen kehittymistä ja päivittää sivulle  https://www.kamux.com/hallinnointi/yhtiokokous/yhtiokokous-2020/ ja/tai pörssitiedotteella mahdollisia kokousjärjestelyihin liittyviä lisätietoja. Kokoukseen ilmoittautuneita pyydetään seuraamaan näitä yhtiökokoussivuja myös ilmoittautumisen jälkeen.

Kamux täydentää 16.3.2020 klo 9.30 julkaistun yhtiökokouskutsun voitonjakoehdotusta lisäämällä ehdotukseen toista osinkoerää koskevan valtuutuksen hallitukselle seuraavasti:

”Hallitus ehdottaa, että se valtuutetaan päättämään toisen osinkoerän maksamisesta tai maksamatta jättämisestä. Toisen osinkoerän maksamisesta päättämisen yhteydessä hallitus arvioi muun muassa koronapandemian vaikutukset yhtiön maksukykyisyyteen, kassavirtaan ja vakavaraisuuden kehittymiseen.”

Alla on esitetty täydennyksen sisältävä voitonjakoehdotus:

8. Taseen osoittaman voiton käyttäminen ja osingonmaksusta päättäminen

Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että tilikaudelta 1.1.2019–31.12.2019 maksetaan osinkoa 0,23 euroa osakkeelta. Hallitus ehdottaa osingon maksamista tilikaudelta 2019 kahdessa erässä. Osingon ensimmäinen erä 0,12 euroa osakkeelta maksetaan osakkeenomistajalle, joka osingon ensimmäisen maksuerän täsmäytyspäivänä 23.4.2020 on merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Hallitus ehdottaa ensimmäisen osinkoerän maksupäiväksi 30.4.2020. Osingon toinen erä maksetaan osakkeenomistajalle, joka osingon toisen maksuerän täsmäytyspäivänä 23.10.2020 on merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Hallitus ehdottaa toisen osinkoerän maksupäiväksi 30.10.2020. Hallitus ehdottaa, että se valtuutetaan päättämään toisen osinkoerän maksamisesta tai maksamatta jättämisestä. Toisen osinkoerän maksamisesta päättämisen yhteydessä hallitus arvioi muun muassa koronapandemian vaikutukset yhtiön maksukykyisyyteen, kassavirtaan ja vakavaraisuuden kehittymiseen.  Hallitus ehdottaa, että se valtuutetaan tarvittaessa päättämään osingon toiselle maksuerälle uusi osingonmaksun täsmäytyspäivä ja maksupäivä, mikäli Suomen arvo-osuusjärjestelmän säädökset tai säännöt muuttuvat tai muutoin sitä edellyttävät.

Päivitetty yhtiökokouskutsu on tämän tiedotteen liitteenä 1 ja saatavilla yhtiön verkkosivuilla osoitteessa https://www.kamux.com/hallinnointi/yhtiokokous/yhtiokokous-2020/.

Hämeenlinnassa 26.3.2020

KAMUX  OYJ

HALLITUS

Liite 1: Päivitetty kokouskutsu

Viestintäjohtaja Satu Otala

Puh. +358 400 629337

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä yhteensä 72 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 250 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.