Saksa pidentää yhteiskunnan sulkemista tiukin toimenpitein, Kamux jatkaa autokauppaa pelkästään digitaalisesti

Kamux Oyj      Lehdistötiedote    20. tammikuuta 2021 klo 10.00

Saksa pidentää edelleen yhteiskunnan sulkemista, joka alkoi joulukuussa 2020 ja jota jo jatkettiin tammikuun loppuun saakka. Tämänhetkisen tiedon mukaan pidennetty sulku kestää 14.2.2021 saakka. Sen lisäksi tartuntojen ilmaantuvuuslukuihin perustuvat työjärjestelyiden ohjeistukset ja etätyöskentely jatkuvat maaliskuun 15. päivään saakka

”Jatkamme autokaupan tekemistä Saksassa digitaalisten kanavien avulla ja etämyyntinä. Koronapandemiatilanne Saksassa on vaikea, ja se pitää saada talttumaan. Pidennetty yhteiskunnan sulkeminen on erittäin valitettavaa, mutta välttämätöntä”, Kamuxin kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Ilkka Virtanen sanoo.

”Sähköiset kanavat mahdollistavat autokaupan tekemisen niin, että turvaamme sekä asiakkaamme että henkilöstömme noudattaen valtion ohjeistuksia. Tämä on pitkä sulku, joka koettelee kaikkia Saksassa. Omalta osaltani teen kaikkeni tiimini tukemiseksi ja pitääkseni hyvän sykkeen ja tiimihengen yllä. Tämänhetkiset olosuhteet vaativat meiltä paljon, mutta jatkamme määrätietoisesti eteenpäin pitäen samalla huolta kaikkein tärkeimmästä eli terveydestä”, Saksan maajohtajaa Aleksandar Amann toteaa.

Lisätietoa:

Ilkka Virtanen, Kamux Oyj, kansainvälisen liiketoiminnan johtaja, puh. 040 727 5856, ilkka.virtanen@kamux.fi

Aleksandar Amann, Kamux Saksa, maajohtaja, puh. +49 40 5555 48951, aleksandar.amann@kamux.de

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 78 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen noin 300 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.www.kamux.com