Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Kamux laskee vuoden 2024 näkymiään

Kamux Oyj, Sisäpiiritieto, 14.10.2024 klo 17.00

Sisäpiiritieto, tulosvaroitus: Kamux laskee vuoden 2024 näkymiään

Kamux laskee vuoden 2024 näkymiään Ruotsissa kolmannella vuosineljänneksellä merkittävästi odotettua alhaisemmaksi jääneen myynnin ja sitä seuranneen liiketappion vuoksi. Kamux arvioi nyt vuoden 2024 oikaistun liikevoiton olevan 15–17 miljoonaa euroa. Aiemmin Kamux arvioi vuoden 2024 oikaistun liikevoiton ylittävän vuoden 2023 oikaistun liikevoiton, joka oli 18,0 milj. euroa.

Näkymien päivityksen perusteet

Ruotsissa vuoden 2023 toisella vuosipuoliskolla tunnistettuihin väärinkäytöksiin liittyvillä korjaustoimenpiteillä on ollut ennakoitua isompi vaikutus Kamuxin myyntiin. Vuoden 2024 kolmannen vuosineljänneksen toteutunut ulkoinen liikevaihto Ruotsissa oli n. 45 milj. euroa, kun se oli vuoden 2023 kolmannella vuosineljänneksellä 57,3 milj. euroa. Heikon myynnin seurauksena kolmannen vuosineljänneksen oikaistu liiketulos Ruotsissa on merkittävästi tappiollinen, mikä heikentää olennaisesti konsernin oikaistua liiketulosta. Ruotsissa on toteutettu useita toimenpiteitä tuottavuuden ja tehokkuuden parantamiseksi, mutta niillä on positiivinen tulosvaikutus vasta vuonna 2025.

Uudet näkymät vuodelle 2024:

Kamux arvioi vuoden 2024 oikaistun liikevoiton olevan 15–17 miljoonaa euroa.

Aiemmat näkymät vuodelle 2024:

Kamux julkaisee tammi–syyskuun 2024 osavuosikatsauksen perjantaina 8.11.2024.

Tapio Pajuharju, toimitusjohtaja, puh. 050 577 4200
Jukka Havia, talousjohtaja, puh. 050 355 3757

Kamux Oyj
Konserniviestintä