Sporttiset Coupet herättivät kiinostusta Kamux.fi:n sivuilla heinäkuussa – yksi klassikko erottui joukosta

Keski-kesä on tuonut Kamuxin verkkosivuille kuhinaa. Ihmisillä on mielessä autot niin polttaville kesäkaduille kuin kotimaan matkoille sekä mökkeilyyn. Katsotuimpien yksittäisten autojen listalle nousi ärhäköitä sporttiautoja, mutta mukaan mahtui myös tilavia perheautoja – sekä yksi vanha klassikko.

Coupe-mallit olivat edustettuna heinäkuussa Kamux.fi-sivujen yksittäisten autojen listauksessa peräti neljällä sijoituksella. Räyhäkkä Coupe Porsche Cayman S on auto, joka ei varmasti jätä ketään kylmäksi. Tämä musta, virtaviivainen Cayman S on varusteltu näyttävällä Techart-paketilla, joka takaa viimeisen päälle urheilullisen ulkomuodon. Cayman S nousi yksittäisten katsotuimpien autojen listan kärkeen Kamux.fi-sivustolla heinäkuussa.

Yksittäisten autojen Top-10 listauksessa komeili myös muita sporttisia autoja, esimerkiksi puhtaanvalkoinen Audi A5 punaisine nahkapenkkeineen, upea sporttinen BMW 640 sekä tehokas Mercedes-Benz CLS 350 näyttävine Brabus-yksityiskohtineen.

Vanha klassikko erottui joukosta - kuplavolkkari

Joukosta erottui myös yksi vanhempi erikoisuus - legendaarinen klassikko Volkswagen kupla. Tämä jo kaupaksi käynyt klassikko-kupla on vuosimallia 1973, ja sitä on pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Kupla nousi yksittäisten katsottujen autojen sijalle neljä. Kupla erottui joukosta erikoisella metallinhohdon punaisella värityksellään ja punaisilla tikatuilla penkeillään.

Vaikka Coupe automallina näyttäytyi yksittäisten autojen TOP-10 listalla peräti neljästi, automalleissa Coupe sijoittuu sijalle kahdeksan. Coupe-korimalli on usein matalakattoinen ja virtaviivainen auto, jossa on viisto takaosa. Coupessa on pienemmät matkustus -ja tavaratilat kuin esimerkiksi porrasperäisissä automalleissa.

Käytännölliset autot kotimaan matkailuun ja mökille

Heinäkuun katsotuimpien yksittäisten autojen listalle nousi myös käytännöllisiä, tilavia autoja, kuten Volvo XC60 ja Nissan Qashqai. Käytännölliset maasturit sopivat niin kaupunkiajoon kuin kuoppaisille mökkiteillekin. Automalleista farmari kuitenkin pitää tiukasti ykkössijansa Kamux.fi -sivujen katsotuimpien automallien listauksessa.

Kamux.fi:n heinäkuun katsotuimmat yksittäiset autot

1. Porsche Cayman

9. Volvo V60

10. Volvo V70

Tommi Iiskonmäki, maajohtaja, Kamux Suomi Oy, 040 5801 498

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 77 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 260 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.