Täydennys Kamux Oyj:n 28.2.2020 klo 8:45 julkaistuun pörssitiedotteeseen: Kamux aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Kamux Oyj    Pörssitiedote     20.3.2020 klo 15.00

Kamux täydentää 28.2.2020 klo 8.45 julkaisemansa pörssitiedotteen tietoja koskien omien osakkeiden hankintaan osoitettua rahallista enimmäismäärää.

Täydennetyt tiedot ovat esitettyinä alla:

Omien osakkeiden hankintaan käytettävä rahamäärä on enintään 600 000 euroa.

Alla on esitetty täydennyksen sisältävä alkuperäinen pörssitiedote:

Kamux aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Kamux Oyj:n hallitus on päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen 12.4.2019 antaman valtuutuksen perusteella aloittaa yhtiön omien osakkeiden hankinnan yhtiön osakepalkkiojärjestelmän toteuttamiseksi. Kamux hankkii omia osakkeita yhteensä enintään 82 360 kappaletta, eli enintään noin 0,2 % koko osakekannasta. Omien osakkeiden hankintaan käytettävä rahamäärä on enintään 600 000 euroa.

Osakkeet hankitaan muuten kuin osakkeenomistajien omistamien osakkeiden suhteessa Nasdaq Helsingin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä hankintahetken markkinahintaan. Omien osakkeiden hankinta aloitetaan aikaisintaan 2.3.2020 ja lopetetaan viimeistään 31.3.2020.

Varsinainen yhtiökokous valtuutti 12.4.2019 hallituksen päättämään enintään 2 000 000 oman osakkeen hankkimisesta yhtiön vapaalla omalla pääomalla käytettäväksi osana yhtiön osakepalkkiojärjestelmien toteuttamista tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin.

Kamux Oyj:llä on 40 017 420 osaketta ja ääntä. Kamux Oyj:n omistuksessa on 2 323 omaa osaketta.

Toimitusjohtaja Juha Kalliokoski

Puh. 050 544 5538

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 72 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 250 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.