Verotuksen oikaisulautakunta on osin hyväksynyt Kamuxin tekemän valituksen yhtiön saamasta jälkiverotuspäätöksestä

KAMUX OYJ                   Sisäpiiritieto              9.6.2020 klo 19.00

Verotuksen oikaisulautakunta on antanut päätöksensä koskien Kamuxin valitusta sen 15.6.2018 saamaan jälkiverotuspäätökseen.

Verotuksen oikaisulautakunta on päätöksellään osin hyväksynyt Kamuxin tekemän valituksen ja määrännyt yhtiölle palautettavaksi noin 0,9 miljoonaa euroa.

Kamux tekee päätöksen johdosta noin 0,9 miljoonan euron positiivisen kirjauksen toisen vuosineljänneksen 2020 tulokseensa.

Molemmilla osapuolilla on mahdollisuus valittaa päätöksestä. Kamux pitää verotuksen oikaisulautakunnan päätöstä perusteettomana, ja yhtiö aikoo hakea hallinto-oikeudelta muutosta oikaisulautakunnan päätökseen.

Taustaa päätökselle

Jälkiverotuspäätös liittyi vuosina 2016-2018 verohallinnon toteuttamaan, Kamux Suomi Oy:tä ja verovuosia 2012-2016 koskeneeseen verotarkastukseen, jonka keskeiset alueet olivat kolmansien osapuolten maahantuomien autojen arvonlisäverotus sekä autolähettien palkkojen ennakonpidätykset. Uudenmaan yritysverotus määräsi yhtiön maksamaan jälkiveroja, veronkorotuksia ja korkokuluja yhteensä noin 2,6 miljoonaa euroa. Yhtiö kirjasi jälkiverotuspäätöksen kokonaissumman noin 2,6 miljoonaa euroa täysimääräisenä vuoden 2018 toisen neljänneksen tulokseen.

Talousjohtaja Marko Lehtonen

Puh. 050 575 2006

Kamux Oyj on nopeasti kasvanut käytettyjen autojen sekä niihin liittyvien palveluiden myyntiin erikoistunut vähittäiskaupan ketju. Kamux yhdistää digitaalisen kaupankäynnin kattavaan myymäläverkostoon tarjotakseen asiakkailleen erinomaisen palvelukokemuksen ajasta tai paikasta riippumatta. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yhteensä 75 myymälää Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Kamux aloitti toimintansa vuonna 2003 Hämeenlinnassa ja on myynyt perustamisensa jälkeen yli 260 000 käytettyä autoa, joista 55 432 autoa vuonna 2019. Kamuxin liikevaihto nousi 658,5 miljoonaan euroon vuonna 2019. Kamuxin palveluksessa oli kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettuna keskimäärin 595 henkilöä vuonna 2019. Kamuxin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.