SOPIMUS HELSINGIN OIKEUSTALON UUSISTA TILOISTA

Report this content

Oikeusministeriö ja Kapiteeli Oy allekirjoittivat esisopimuksen uuden oikeustalon sijoittumisesta Helsingin Ruoholahteen ns. Salmisaarentaloon. Kapiteelin omistamasta teollisuuskiinteistöstä noin puolet saneerataan Helsingin käräjäoikeuden ja syyttäjänviraston käyttöön syksyyn 2004 mennessä. Ruoholahdessa hyvien liikenneyhteyksien varrella sijaitsevaan, arkkitehtonisesti ja historiallisesti arvokkaaseen rakennukseen, saneerataan noin 22 000 m2 tilat Helsingin käräjäoikeudelle ja Helsingin kihlakunnan syyttäjänvirastolle. Tilojen saneerauksesta vastaa Kapiteeli Oy, jonka pitkäaikaiseksi vuokralaiseksi oikeusministeriö tulee. Salmisaarentalo on rakennettu vuosina 1937-40 Oy Alkoholiliike Ab:n pääkonttoriksi, tehtaaksi ja keskusvarastoksi. Talon pääsuunnittelija on arkkitehti Väinö Vähäkallio. Kiinteistössä on yhteensä 50 000 brm2 vuokrattavaa toimistotilaa. Lisätiedot Hallitusneuvos Esko Sorvali, oikeusministeriö, p. (09) 1606 7535 Johtaja Ossi Hynynen, Kapiteeli Oy, p. 020 431 3314, 0400 701 030 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/15/20020415BIT01010/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/15/20020415BIT01010/wkr0002.pdf