Kapiteeli remontoi Jyväskylän Kauppakulman

Report this content

Kapiteeli remontoi Jyväskylän Kauppakulman Kiinteistösijoitusyhtiö Kapiteeli Oyj peruskorjaa Jyväskylän keskeisimmällä liikepaikalla omistamansa Kauppakulman liikekiinteistön. Korjaustyö on käynnistynyt ja se valmistuu toukokuussa 2004. Hankkeen kustannusarvio on noin seitsemän miljoonaa euroa. Jyväskylän ydinkeskustan kävelykadulla osoitteessa Kauppakatu 32 sijaitseva Kauppakulma on aiemmin tavaratalona toiminut liikekiinteistö, johon liittyy piha- ja paikoitusalue sekä vuonna 1929 valmistunut ravintola- ja toimistotiloja sisältävä osa. Kiinteistöön tehdään ns. elinkaari-investointi, jolloin kauppakeskus saneerataan sisätiloiltaan nykyvaatimuksia vastaavaksi. Hankkeeseen sisältyvät muun muassa kaikki LVIS-työt sekä julkisivujen ja ympäristön kohennus. Peruskorjauksen jälkeen kiinteistöön tulee noin 1 800 m2 toimistotilaa, noin 1 700 m2 ravintolamaailma sekä muuta liiketilaa noin 5 300 m2. Kohteen kokonaispinta-ala on yli 10 000 m2. Suurin osa tiloista on vuokrattuja ja vielä vapaana olevista tiloista ovat neuvottelut loppusuoralla. Vuokralaisiksi tulee useita yrittäjiä, mm. kodinkone-, urheilu- ja vaateliikkeitä, lukuisia ravintoloita, jne. Korjaushankkeen päätoteuttaja on Skanska Talonrakennus Oy ja talotekniset työt urakoi Skanska Teklog Oy. Lisätiedot Kapiteeli Oyj: Markku Niveri, aluepäällikkö, puh. 0400 407 453, markku.niveri@kapiteeli.fi Veli-Pekka Tanhuanpää, projektipäällikkö, puh. 040 700 9646, veli-pekka.tanhuanpaa@kapiteeli.fi Skanska Talonrakennus Oy: Jorma Mustakangas, aluepäällikkö, puh. 0400 672 617, jorma.mustakangas@skanska.fi ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/09/23/20040923BIT00120/wkr0001.pdf