Kapiteeli osti spondalta toimistokiinteistön Tampereelta

KAPITEELI OSTI SpondaLTA TOIMISTOKIINTEISTÖN TAMPEREELTA Kapiteeli Oy osti Sponda Oyj:ltä Keskinäinen Kiinteistö Oy Naulakatu 3 osakekannan. Kauppahinta on 9 miljoonaa euroa. Kyseessä on n. 14 400 m2 toimistokiinteistö. Vuonna 1982 rakennettuun kiinteistöön liittyy noin 5 000 m2 lisärakennusoikeutta. Kauppasopimus allekirjoitettiin tänään. Ostettu kiinteistö sijaitsee noin kilometrin päässä Tampereen ydinkeskustasta yliopiston läheisyydessä Tampere-Jyväskylä ja Tampere- Helsinki -radan sekä Tampereen valtatien muodostamassa kolmiossa. Asemakaavan mukaan alue on suunniteltu liike-, toimisto- ja tutkimustoimintaa palvelevien rakennusten sijoituspaikaksi. Strategiansa mukaisesti Kapiteeli keskittyy toimisto-, liike- ja hotellikiinteistöjen omistamiseen, vuokraamiseen ja kehittämiseen ja keskittää omistuksensa kasvupaikkakunnille aktiivisella myynti- ja ostotoiminnalla. Kiinteistöt, joiden kehityspotentiaali on riittävä, kehitetään sijoituskohteiksi. Nyt hankittu Naulakadun kiinteistö on sijoitus- ja kehitysstrategian mukainen kohde, jonka kehittämissuunnitelmien teko käynnistyy välittömästi. Lisätiedot: johtaja Seppo Lehto, puh. 020 431 3313, 0400-402 649 aluepäällikkö Martti Munne, puh. 020 431 3860, 0400-877 598 ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/24/20020524BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/24/20020524BIT00930/wkr0002.pdf