Sopimus oikeustalosta allekirjoitettiin

Sopimus oikeustalosta allekirjoitettiin Oikeusministeriö ja Kapiteeli Oy allekirjoittivat 28.6.2002 varsinaisen sopimuksen uuden oikeustalon sijoittumisesta Kapiteelin omistamaan ns. Salmisaarentaloon Helsingin Ruoholahteen. Esisopimus allekirjoitettiin viime huhtikuussa. Kapiteelin omistamasta Salmisaarentalosta saneerataan noin 22 000 m2 tilat Helsingin käräjäoikeuden ja Helsingin kihlakunnan syyttäjänviraston käyttöön syksyyn 2004 mennessä. Salmisaarentalo on rakennettu vuosina 1937-40 Oy Alkoholiliike Ab:n pääkonttoriksi, tehtaaksi ja keskusvarastoksi. Kiinteistössä on yhteensä noin 50 000 brm2 vuokrattavaa toimistotilaa. Lisätiedot Hallitusneuvos Esko Sorvali, oikeusministeriö, p. (09) 1606 7535 Johtaja Ossi Hynynen, Kapiteeli Oy, p. 020 431 3314, 0400 701 030 Kapiteeli Oy on kiinteistösijoitusyhtiö, joka keskittyy liike-, toimisto- ja hotellikiinteistöjen omistamiseen, vuokraamiseen ja kehittämiseen. Valtion omistaman yhtiön toiminta perustuu kiinteistömarkkinoiden ja kiinteistöliiketoiminnan monipuoliseen asiantuntemukseen ja alueelliseen läsnäoloon. Kapiteeli on alan ainoa valtakunnallinen toimija. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00150/wkr0002.pdf