Karelia Ikkuna panostaa tuotannon automaatioon

Report this content

Joensuulaisen ikkunavalmistajan investoinnit tähtäävät miehittämättömään ja automatisoituun tuotantolinjaan.

Karelia Ikkuna on elokuussa ottanut käyttöön alumiinisten ulkopuitteiden valmistukseen tuotantolinjan, joka kykenee toimimaan miehittämättömänä. Automatisoitu tuotantolinja siirtää konenäön avulla ikkunanvalmistuksessa käytettävät alumiiniprofiilit kuljetushäkeistä työstöyksiköihin. Aiempina vuosina puuosien, karmien ja sisäpuitteiden valmistukseen on vaihdettu myös automatisoidut tuotantolinjat. Elokuussa käyttöönotettu tuotantolinja on kehitetty ja valmistettu kokonaan Suomessa.

Automatisointi ja onnistuneet investoinnit ovat mahdollistaneet henkilöstön vapauttamisen yksitoikkoisista töistä palvelemaan ja auttamaan asiakkaita. Henkilöstö huolehtii tulevaisuudessakin muun työn ohessa, että linjalla riittää materiaalia, kuten profiilihäkkejä, tiivisteitä ja heloja.

Karelia Ikkunan tyytyväiset asiakkaat, kumppanit ja vakaa taloustilanne on näkynyt reippaana kasvuna. Viidessä vuodessa ikkunoiden toimitukset ovat kaksinkertaistuneet ja tuotannon ja toimintojen kehitystyötä jatketaan tasaiseen tahtiin jatkossakin. Vuonna 2017 Karelia Ikkuna on palkannut 20 uutta työntekijää. Tuotantolinjan automatisointi ja onnistuneet investoinnit takaavat kasvun jatkumisen myös tulevina vuosina.

Karelia Ikkuna Oy, per. v. -91, lv n. 20m€, 75 hlöä, luottoluokitus AAA, suomalainen perheyhtiö.

Asiakkaita ovat asunto-osakeyhtiöt, pientalosaneeraajat, rakennusliikkeet ja rakennustarvikeliikkeet ympäri Suomea.

Lisätietoja tarvittaessa: Tj. Kauko Ahtonen, 0440 762566