Kansainvälinen lasten tanssin suurtapahtuma tanssitaan Karelia Spring -lattialla

Report this content

Karelia Spring –urheilu- ja tanssilattiat ovat ylpeinä mukana tukemassa Lasten ja nuorten tanssitapahtumaa Jyväskylässä. Tanssiseura Tepika ry, Dance Center Finland Oy ja Suomen Tanssiurheiluliitto järjestävät lasten tanssin suurtapahtuman Monitoimitalossa, Jyväskylässä 18.– 20.9.2009. Tapahtumaan saapuu noin 2000 tanssijaa ja tanssinystävää lähes 40 maasta. Festivaalin yhtenä kohokohtana on junioreiden vakiotanssien maailmanmestaruuskilpailu lauantaina 19.9.2009. Kilpailuun osallistuu noin 80 paria 40 eri maasta. Kilpailut televisioidaan YLEN TV 2 toimesta. Turvallisen ja kauniin alustan tanssitapahtumalle tarjoaa Karelia Spring –tanssilattia. Karelia Spring -tanssilattiat on kehitetty tanssijan tarpeisiin Karelia Spring –tanssilattiat on valmistettu takaamaan tanssijalle mukava ja turvallinen alusta, jolla harjoittelu on intensiivisempää ja itse esitys voidaan viedä varmasti läpi luoden katsojille unohtumattoman taide-elämyksen. Karelian Spring on keskittynyt valmistamaan erikoislattioita tanssin tarpeisiin ja luonnollisesti muihin sisäliikuntamuotoihin. Spring-tanssilattiat on kehitetty niiden käyttäjien eli tanssijoiden tarpeiden ja toiveiden mukaan. Patentoidussa lattiarakenteessa on kiinnitetty erityistä huomiota tanssiin sopivaan voimanpalautukseen ja joustavuuteen sekä oikeaan iskunvaimennukseen hypätessä. Tavalliset urheilulattiat ovat usein liian kovia tanssin vaatimiin hyppyihin ja liikesarjoihin ja tanssija väsyy näin ollen nopeammin. Lattian iskunvaimennus on olennainen osa sen laatua. Se ratkaisee, onko lattialla miellyttävää ja turvallista tanssia. Pitkäjänteisen tuotekehittelyn tulos Ihanteellinen iskunvaimennus ja joustavuus on haettu testauksissa yhdessä tanssialan ammattilaisten kanssa ja heidän kokemuksiinsa perustuen. Aira Samulin valitsi Karelia Spring –tanssilattian vanhuudenkotiinsa Hyrsylänmutkaan. Kehitystyö on vienyt vuosia. Step-up Show School valitsi lattiakseen juuri Karelia Springin, koska se toimitusjohtaja Tiina Kaivolan mukaan se oli ehdottomasti markkinoiden paras sekä jousto-ominaisuuksiltaan että pintamateriaaliltaan. Lattioita testasi aikanaan Kansallisbaletissa mm. Kuopio Tanssii ja Soi -festivaalin nykyinen taiteellinen johtaja Jorma Uotinen. Niin Uotinen kuin muutkin tanssin ammattilaiset välttävät esiintymistä ja treenausta kovilla esim. betonipohjaisilla lattioilla. Syy on yksinkertainen – terveys. Uotinen sanookin että hyvä tanssilattia antaa tanssijalle enemmän työvuosia, koska sen avulla jaksaa loukkaantumatta. Karelia Spring -tanssilattiat on otettu hyvin vastaan ja Suomesta löydät usealta paikkakunnalta Karelia Spring -tanssilattian, mm. Helsingissä Taiteen talosta. Monenlaiseen urheiluun tanssin lisäksi Karelia Spring -iskunvaimennus täyttää reilusti urheilulattiasertifikaattien määrittelemän minimi-iskunvaimennuksen. Vuonna 2007 teimme Ukrainaan paraolympiakeskukseen 1710 m²:n lattian, jossa huomioitu lattian ominaisuudet niin pyörätuoliurheiluun kuin muuhun liikuntaan. Karelia Spring -lattioilla on FIBAn hyväksyntä olympiatason koripallokenttäkäyttöön. Lisätietoja kilpailusta löytyy osoitteesta www.juniordancefestival.com Lisätietoja Karelia Spring –tanssilattiasta: Tuotepäällikkö Jukka Vornanen, Karelia-Upofloor Oy, puh 020 7409331, jukka.vornanen@kareliaupofloor.com