Karelia kutsuu tähdet parketille

Report this content

Tanssi ja parketti kuuluvat erottamattomasti yhteen. Tanssi tapahtuu parketilla ja parketilla viilettää parketin partaveitsiä. Miksi näin? Miksi tanssitaan aina parketilla? Mistä tulee parketin partaveitsi? Miltä parketti tuntuu jalan alla? Näihin vastaa 25. helmikuuta MTV3:lla alkaneessa Tanssii Tähtien kanssa –ohjelmassa tuomaroiva tanssija ja koreografi Jorma Uotinen.

Kahdeksan tuttua tanssiparia kilpailee Karelian parketilla

Karelia on suositun Tanssii Tähtien Kanssa –ohjelman yhteistyökumppani. Kahdeksan tunnettua suomalaista opettelee kolmen kuukauden aikana kaikki kilpatanssit rumbasta valssiin ja foxtrotista cha cha cha:han. Heidän tanssipartnereinaan ovat Suomen parhaat tanssijat. Viime kevään finaalia seurasi televisioiden ääressä peräti 1,8 miljoonaa katsojaa. Tanssii Tähtien Kanssa
–ohjelmasta odotetaan tulevan myös kuluvan kevään aikana suomalaisten ykköspuheenaihe. Karelia tarjoaa puitteet tanssille – parit pyörähtelevät Karelian parketilla.

Parketti on paras lattiamateriaali tanssille

Parketin valinta tanssiohjelman lattiamateriaaliksi oli selvää jo alusta pitäen. Jorma Uotinen kertoo, että parketti on mitä parhain lattiamateriaali tanssille. ”Parketti joustaa ja se tuntuu miellyttävältä jalan alla. Jos parkettia vertaa vaikkapa betonilattiaan, kokemus on täysin erilainen.” Parketti on luonnollinen ja joustava. Jokainen tanssija tuo mukanaan oman persoonallisuutensa parketille, ja jokainen askel parketilla on ainutkertainen. ”Kun vielä valitaan oikeanlaiset tanssikengät tai tanssiesityksen vaatimat tossut ja antaudutaan tanssin vietäväksi, saa parkettiin parhaan tuntuman”, Jorma Uotinen korostaa.

Sen lisäksi, että parketti on lämmin lattiamateriaali, se on myös juhlava ja arvokas. Tähän arvokkuuteen ja nostalgiaan kuuluu ”parketin partaveitsi”. Jorma Uotisen mukaan parketin partaveitsi on tanssitaitoinen mies, joka osaa ottaa tilanteen haltuun. Parketilla tapahtuu paljon, päivittäisiä askelia, hyppyjä, kohtaamisia, haltuunottoja ja täyttä elämää.

Tanssisali ja neljä harjoitussalia

Intensiivinen tanssi ja harjoitusjakso vaatii hyvät puitteet. Parien käytössä on varsinainen tanssisali taustatiloineen sekä neljä harjoitussalia. Tanssisalin lattia on lakattua kaksisauvaista Karelian Punatammi Natur –parkettia. Neljän harjoitussalin lattiat ovat Karelian Koivu Natur –parkettia.

Karelia on tulevana kesänä myös yksi Kuopio Tanssii ja Soi –tanssifestivaalin pääyhteistyöyrityksistä. Kuopio tanssii ja soi järjestetään 38. kerran 14.-20.6.2007.

Tanssii Tähtien Kanssa ensimmäinen suora lähetys sunnuntaina 4.3 klo 19.30.

Lisätietoja:
Karelia-Upofloor Oy, Merja Jukola, markkinointipäällikkö, puh. +358-40-5101141