Karelian parkettiuutuudet ja -suosikit esillä Inspiration Galleryssä ja Habitaressa

Report this content

Karelia esittelee Habitare-messuilla mielenkiintoisia parkettien pintakäsittelyjä, kuten petsattuja ja stonewashed-parketteja sekä avaa Inspiration Galleryn, internet-sivuilla toimivan valintatyökalun, jolla voi testata parketteja eri tiloissa.

Uutta - kokeile parkettilattioita eri tiloihin Karelian internet -sivuilla

Karelia Inspiration Gallery antaa mahdollisuuden kokeilla yli sataa parkettimallia Karelian internet-sivuilla. Sovelluksessa on tarjolla kuvia eri huonetiloista, joihin parkettilattiaa vaihtamalla pääsee näkemään, miten erisävyiset parketit vaikuttavat huoneen yleisilmeeseen. Karelia Inspiration Gallery on käytettävissä Habitare-messuilla sekä osoitteessa: www.kareliaparketti.fi.

Parkettitrendit esillä Habitaressa

Syksyn parkettitrendinä ovat erilaiset pintakäsittelyt, joita Karelia esittelee yhteisosastollaan Parketti Romanoff Oy:n kanssa. Pintakäsittelyllä saadaan yksilöllisyyttä sisustajalle, joka etsii jotain tavanomaisuudesta poikkeavaa. Karelian parkettimallistossa on tarjolla erilaisia pintakäsittelyvaihtoehtoja. Matta- ja valkomattalakka, valko- ja antiikinruskea öljy, neljä petsisävyä sekä lämpökäsitellyt puulajit tuovat lisää viehätystä puun ominaisluonteeseen.

Vaaleaa himmeää pintaa

Valkoöljytyn silkinhimmeän parketin vaihtoehtona on myös himmeäpintainen, valkomattalakattu parketti, jonka kiiltoaste on lähes samanlainen kuin öljytyssä parketissa. White Matt -pintakäsittely tuo puun luonnollisen syykuvion kauniisti esille. Mattalakattu pinta tekee parketista myös kulutusta kestävän. Vaalea sävy rauhoittaa tilaa ja antaa sille valoisuutta.

Harjaus saa puun syykuviot esiin

Karelian mallistossa Stonewashed -parketit edustavat uusimpia virtauksia sisustustrendeissä. Stonewashed Ivory ja Ebony -parkettien puunsyitä korostetaan harjaamalla ja öljyämällä valko- tai antiikinruskealla öljyllä. Harjaus ja värillinen öljy antavat uudenlaista ilmettä perinteiselle tammiparketille. Niiden yhteisvaikutuksesta puun syykuvio tulee tavallista voimakkaammin esille. Syykuvio saa voimakkaamman värin ja pintaan jää hieman väripigmenttiä. Stonewashed-parketit sopivat sekä moderniin että perinteiseen sisustukseen.

Petsaus saa puun loistamaan

Petsaus antaa puulle uuden, sen aitoutta korostavan värin. Se ei peitä puun omaa luonnetta, vaan antaa sille mahdollisuuden loistaa ainutlaatuisella tavalla. Petsaamalla saadaan vaihtoehtoja eksoottisille puulajeille. Karelian tuotevalikoimassa on tammesta neljä eri petsattua sävyvaihtoehtoa: tumma punainen - Chili, vaaleampi punainen - Ginger, pähkinän sävyinen - Black Pepper ja kellanruskea – Curry.

Lämpökäsittelyllä puuhun lämpimiä sävyjä

Lämpökäsittely on menetelmä, jossa puuta kuumentamalla puun ominaisväri tummuu saaden pehmeitä syysruskan sävyjä ja samalla sen kosteuseläminen vähenee. Karelian lämpökäsiteltyjä parketteja on kolme vaihtoehtoa: konjakinruskea – Pyökki Amber, kullanruskea - Koivu Amber sekä hunajanruskea – Saarni Amber.

Lisätietoja Karelia-parketeista: Johanna Hiltunen, puh. 040-843 9224, johanna.hiltunen@kareliaparketti.fi tai Jouko Tarvonen, puh. 040-843 9211, jouko.tarvonen@kareliaparketti.fi.
Kuvamateriaali: erja.sahlstrom@kareliaupofloor.com tai merja.jukola@kareliaupofloor.com, puh. 0207-409300.