Karelia Impressio on voittanut red dot product design 2011 –palkinnon

Report this content

Karelia Impressio -sarja on voittanut arvostetun kansainvälisen muotoilupalkinnon. Tämä on jo toinen kerta kun Karelia-Upofloor voittaa red dot -kisassa, 2009 Saima Raita ja Wirkkala voittivat saman palkinnon.

Palkitussa Karelia Impressio -sarjassa on kahdeksan erikoiskäsiteltyä yksisauvaista tammiparkettia. Palkitut Impressiot muodostimme ulkonäöllisesti vetovoimaisista pareista - tai vastapareista, korostamaan ja tehostamaan toinen toisiaan. Keskenään parit ovat riittävän erilaisia herättämään ajatuksia ja huomiota monipuolisesti. Niissä yhdistyvät innovatiivinen tuotemuotoilu ja sisustuksen trendit. Impressio-sarjaan kuuluvat parit ovat valkoinen Sugar ja musta Liquorice; metallinhohtoiset Stonewashed Gold ja Platinum; vanhennetut Aged Oak Silky ja Aged Oak Stonewashed Ivory sekä graafisen mustavalkoinen Volcanic Ash ja kulutettu Stonewashed Black Fade. Lisätietoja ja kuvia Impressio-tuotteista löytyy www.kareliaparketti.fi -sivuilta.

Mikä on Red Dot?

Red dot on maailman laajin ja arvostetuin design-palkinto. Vuoden 2011 palkintoja tavoitteli 1700 yritystä 60 maasta yhteensä 4433 tuotteella tai konseptilla. Palkintokategorioita on kolme: “red dot award: product design”, “red dot award: communication design” ja “red dot award: design concept.”

Kansainvälinen jury arvioi kilpailuun osallistuvat tuotteet useilla kriteereillä kuten innovaation aste, toiminnallisuus ja laatu. Vuosittain vaihtuvan juryn jäsenet ovat tunnettuja muotoilijoita ja muotoilun asiantuntijoita eri puolilta maailmaa, jotka tekevät päätöksensä voittajista itsenäisesti ja puolueettomasti. Tämä varmistaa kilpailun vakavuuden sekä kansainvälisen hyväksynnän.

Red dot palkinto on laatusinetti, joka kertoo saajan kuuluvan parhaimmistoon muotoilussa ja liiketoiminnassa. Lisätietoja red dot palkinnosta: www.red-dot.de.

Lisätietoja Karelia Impressio –sarjasta antaa R&D johtaja Kyösti Puurunen, kyosti.puurunen@kareliaupofloor.com.

Kuvapyynnöt: merja.jukola@kareliaupofloor.com

Karelia-Upofloor Oy

Karelia-Upofloor Oy on yksi Euroopan johtavia lattianpäällystevalmistajia, jonka päätuotteet ovat parketti- ja muovilattianpäällysteet. Konsernilla on neljä tuotantolaitosta eri puolilla Suomea sekä tehtaat Venäjällä ja Romaniassa. Vientiä on n. 40 maahan ja päämarkkina-alueita ovat kotimaan lisäksi Pohjoismaat, Venäjä, Baltia, Keski-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Japani. Konsernin liikevaihto vuonna 2009 oli 89,5 milj. € ja henkilöstömäärä tällä hetkellä n. 760.  Karelia-Upofloor Oy on suomalainen, Hartwallin suvun omistama perheyhtiö.