Suomen parhaat kalastuskohteet yksissä kansissa

Virkistyskalastajille suunnattu uutuusopas ”Kalastajan Suomi” sisältää 200 kalastuskohdetta karttoineen kaikkialta Suomesta sekä paljon muuta hyödyllistä tietoa kalastajalle. Oppaan on kirjoittanut tunnettu kalastustoimittaja Arto Kojo.

Suomesta löytyy valtava kirjo kalastuspaikkoja, joista voi pyytää eri menetelmillä lukuisia eri kalalajeja. Kalastajan Suomi esittelee erilaisia kalastuspaikkoja mahdollisimman kattavasti, sisältäen tietoa niiden historiasta, veden laadusta, sopivista vieheistä, tarvituista luvista, valtalajeista sekä sisältäen kirjoittajan omia kokemuksia.

"Matkailevan kalamiehen kannalta Kalastajan Suomi tuo koko Suomesta esille virkistäviä paikka- ja lajivaihtoehtoja normaalin kotiveden oheen. Monipuoliset oheistiedot helpottavat toimintaa sen jälkeen, kun haluttu vesialue on päätetty. Vanhentuneen karttakirjankin voi auton hanskalokerosta siirtää keräykseen, sillä kirjan uunituore kartta-aineisto pätevine hakemistoineen on kokonaan uusi tuote Suomessa," kertoo kirjan kirjoittaja Arto Kojo.

Kalastuspaikkojen lisäksi opas sisältää paljon muutakin hyödyllistä tietoa kalastajalle, kuten kalastusoppaiden ja tarvikeliikkeiden yhteystietoja, tietoa ennätyskaloista, lupamaksuista sekä virkistyskalastajan tärkeimmistä kalalajeista. Perille pääsee oppaasta löytyvän koko Suomen kattavan tiekartan sekä tarkempien kohdekarttojen avulla.

Kirjoittajasta: Arto Kojo on kirjoittanut useita kalastuskirjoja ja satoja artikkeleita kalastuslehtiin, mm. Urheilukalastukseen, Vapaa-ajan kalastajaan ja Erä-lehteen. Paikkakokemusta Kojolla on noin 3000 kalapäivän edestä kaikkialta Suomesta, Lapin tutkimattomista erämaista aina Ahvenanmaan ulkoluodoille.

• koko 23 × 30 cm, 208 sivua
  • nidottu pehmeäkantinen kirja