Lehdistökutsu Kauppa 2014 -tapahtumaan

Millä keinoin suomalaiset kaupan alan yritykset pärjäävät kiristyvässä ja kansanvälisessä kilpailussa? Millaisia uusia mahdollisuuksia verkko avaa? Muun muassa näihin kysymyksiin etsitään vastauksia kaupan alan perinteisessä Kauppa 2014 -suurtapahtumassa torstaina 26.9.2013.

Median edustajat ovat tervetulleita koko kaupan arvoketjun yhteen kokoavaan tapahtumaan kuulemaan kaupan kansainvälistyvistä markkinoista Helsingin Messukeskukseen.

Aika: torstai 26.9.2013 8.30 - 19.00

Paikka: Helsingin Messukeskus, Kongressisiipi

Näkökulmia pääseminaarissa tarjoavat muun muassa

• Venäjän nopeimmin kasvavan verkkokaupan, Enterin, markkinointijohtaja Vasily Mostitskii
  • kansainvälisen verkkokaupan kilpailusta kertova johtaja Matt Brittin Googlelta
  • Hong Kongin Miika Malinen, joka kertoo vauhdikkaasti ulkomaille laajentuneen suomalaisverkkokaupan kokemuksia idästä ja lännestä
  • kaupan globaaleja trendejä avaava Isabel Cavill tutkimusyhtiö Planet Retailista.

Lisäksi aamupäivän seminaareissa kuullaan muun muassa, millaisia kokemuksia norjalaisella Reitanilla on Suomen markkinoille tulemisesta. Aihetta valottaa R-kioskin toimitusjohtaja Johannes Sangnes. Kansainvälisestä teknisestä kaupasta taas puhuvat muun muassa Roclan varatoimitusjohtaja Jari Valtanen ja Fastemsin toimitusjohtaja Jarmo Hyvönen.

Tilaisuudessa julkistetaan myös kaupan alan vastuutyökalu, jonka avulla yritykset voivat kertoa vastuullisuusteoistaan ja toisaalta pääsevät oppimaan kansainvälisistä sekä toistensa hyvistä esimerkeistä. Kaupan liiton jäsenyrityksilleen tarjoama työkalu on ensimmäinen koko toimialan vastuuteot yhteen kokoava sähköinen alusta Suomessa.

Ilmoittautumiset ja haastattelupyynnöt:

Kaupan liiton viestintäpäällikkö Pia Pere-Vanhanen, pia.pere-vanhanen(at)kauppa.fi, (09) 1728 5129, 040 867 1708

tiedottaja Henna-Katriina Tuominen, henna-katriina.tuominen(at)kauppa.fi, (09) 1728 5133

Tutustu tästä Kauppa 2014 -tapahtuman ohjelmaan.

Tervetuloa!

Kaupan liitto