Tervetuloa Myymälä-tapahtumaan!

Tervetuloa osallistumaan Myymälä-tapahtumaan maaliskuussa 2.-3.3.2011 Helsingin Messukeskukseen. Tilaisuudessa esiintyvät Kaupan liiton kutsumat huippupuhujat. Tervetuloa myös liittomme ständille tutustumaan koulutustarjontaamme. Käynnistämme keväällä muun muassa Suomen ensimmäisen kaupalle suunnatun verkkokauppakoulutuksen. Ständimme sijaitsee suoraan päälavaa vastapäätä. Ohessa ensimmäisen messupäivän keskiviikon ohjelma ja liitteenä tarkempi kutsu ilmoittautumisohjeineen.

Keskiviikko 2.3.

Klo 8.30: Ikea palvelutehtaana
Andre Schmidtgall on kasvanut IKEAssa 20 vuoden aikana asiakaspalvelutehtävistä Suomen maajohtajaksi. Schmidtgall kertoo, miten IKEAssa rakennetaan kuluttajalle saumatonta palvelukokemusta myymälässä, verkossa ja siinä välillä.
Andre Schmidtgall, maajohtaja, IKEA

Klo 10: Näin koukutat kuluttajan verkossa!
Kalle Koutajoki on innovatiivisen Digital Foodien toimitusjohtaja. Yhtiö kehittää monikanavaista Foodie.fm -palvelua, joka on oppiva ostoslista- ja reseptipalvelu, joka tuo henkilökohtaiset ruokasuositukset puhelimeesi ja Facebookiin.
Kalle Koutajoki, FoodieFM

Klo 11: Myymäläturvallisuus illalla ja yöaikaan
Mikko Koskinen on työskennellyt SOK:lla kahdeksan vuotta ja vastaa koko S-ryhmän myymälöiden turvallisuuden kehittämisestä. Koskinen kertoo siitä, miten myymäläturvallisuudesta voidaan huolehtia vuorokauden vaativimpina aikoina.
Mikko Koskinen, riskienhallintayksilön päällikkö,SOK

Klo 12.30: Osaako suomalainen kauppa palvella?
Tule kuulemaan, kun Turun kauppakorkeakoulun kaupan professori Heli Marjanen vastaa kysymyksiin suomalaisen kaupan haasteista, kuluttajien tarpeista, tulevaisuudesta ja kilpailusta. Haastattelijana Kaupan liiton viestintäpäällikkö Mari Flink.

Klo 13: Myymälämarkkinoinnin uudet keinot
LEGOn pääkonttorissa kansainvälisesti toiminut pitkäaikainen johtohahmo Christian Majgaard on tarkastellut vuosikymmenet myymälässä tapahtuvan markkinoinnin muutosta ja sitä mikä myy. Nykyään hän vaikuttaa mm. nopeasti kasvavan huonekaluja valmistavan BoConceptin hallituksessa.
Christian Majgaard, omistaja, MAJGAARD Branding A/S

Klo 14: Miten hallitus tukee kaupan työllisyyttä?
Työministeri ja vihreiden puheenjohtaja Anni Sinnemäki Kaupan liiton toimitusjohtajan Juhani Pekkalan haastateltavana. Keskustelun polttopisteessä on palveluiden tulevaisuus seuraavalla hallituskaudella.

Klo 14.30 Kauppa on tulevaisuuden yhteiskunnan kivijalka
Kauppa on Suomen suurin yksityinen työllistäjä ja merkittävä investoija. Kaupan tulevaisuus nojaa kuitenkin vahvasti kuluttajien luottamukseen ja hallituksen talouslinjauksiin.
Juhani Pekkala, toimitusjohtaja, Kaupan liitto

Klo 15: Suuri verkkoruokakauppapaneeli
Kuluttajat haluavat ostaa ruoan verkosta. Vai haluavatko? Onko verkkoruokakaupan pyörittäminen pitkien etäisyyksien Suomessa ylipäätään mahdollista tai järkevää? Keskustelussa mukana HOK-Elannon päivittäis- ja käyttötavarakaupan toimialajohtaja Veli-Matti Liimatainen, Ruokatorin toimitusjohtaja Markku Korkiakoski ja Seulon toimitusjohtaja Erkki Timmerbacka. Puheenjohtajana toimii Kaupan liiton viestintäpäällikkö Mari Flink.