Kaupthing lanseeraa Multimanager-rahastoperheen

Report this content

KAUPTHING SOFI OYJ TIEDOTE 15.6.2004 KAUPTHING LANSEERAA MULTIMANAGER-RAHASTOPERHEEN Kaupthing Sofi lanseeraa Kaupthing Manager Selection -rahastot Suomessa. Kaupthing Manager Selection on rahastojen rahasto, joka sijoittaa kansainvälisesti kunkin markkina-alueen parhaisiin rahastoihin. Kaikki sijoituskohteet valitaan riippumattoman ja perusteellisen tutkimusprosessin avulla. Kaupthing Bankin multimanager-toiminnan osaamiskeskus on Helsingissä. Kaupthingin tutkijat analysoivat järjestelmällisesti eri markkinoille sijoittavia rahastoja. Analyysiprosessin kautta valitaan Manager Selection -rahastoon kunkin alueen ja tyylin parhaiden salkunhoitajien hoitamat rahastot. Manager Selection -rahastoja tarjotaan Suomessa sekä yksityisille että instituutiosijoittajille. "Riippumaton tutkimus on meille tärkeää, rahastovalintojen perustana ovat yksinomaan sijoitusprosessin kvantitatiiviset ja kvalitatiiviset kriteerit", sanoo Kaupthing Manager Selection -rahastojen toimitusjohtaja Jauri Häkkä. "Manager Selection -tuotteen keskeinen piirre on, että rahastot ovat salkussa mukana vain, jos ne edustavat oman lajinsa parhaimmistoa." Kaupthing Manager Selection rahastoperheeseen kuuluu viisi osakemarkkinoiden eri alueelle sijoittavaa rahastoa, Pohjois-Amerikka (North America), Eurooppa (Europe), Aasia ja Tyynenmeren alue (Asia Pacific), kehittyvät markkinat (Emerging Markets) ja globaalit sijoitustyylit (Global Styles). Rahastojen kehitys on ollut myönteistä. Rahastojen hinnoittelurakenne on kehitetty osuudenomistajille edulliseksi. Kaksinkertaisia palkkioita ei ole ja hinnoittelun mittakaavahyödyt koituvat suoraan rahastojen osuudenomistajien eduksi. Lisätietoja: Pia Michelsson, Head of Asset Management 478 40 206, Jauri Häkkä, Head of Fund Management 478 40 205 Kaupthing Sofi Oyj on osa kansainvälistä Kaupthing Bank - investointipankkikonsernia. Kaupthing-konserni toimii kymmenessä toimipisteessä mukaan lukien Pohjoismaat, Lontoo, New York, Luxembourg ja Geneve. Konsernin osake on listattu Islannin ja Tukholman pörsseissä ja sen markkina-arvo on 2 miljardia euroa. Taseen loppusumma on 16 miljardia euroa ja oma pääoma miljardi euroa. Konsernilla on 1.500 työntekijää. Kaupthing Sofi tarjoaa kansainväliset vaatimukset täyttävän valikoiman investointipankkipalveluita suurille ja keskisuurille yrityksille, instituutioille ja yksityishenkilöille. Palveluvalikoima kattaa kansainvälisen varainhoidon palvelut, yksilöllisen varainhoidon, osake- ja johdannaisvälityksen sekä yritysjärjestelyjen neuvonannon ja arvopaperipohjaisen rahoituksen järjestämisen. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/15/20040615BIT00190/wkr0001.pdf