KAUPTHING VAHVISTAA INVESTOINTIPANKKITOIMINTOAAN

Report this content

KAUPTHING SOFI OYJ TIEDOTE 23.6.2004 KAUPTHING VAHVISTAA INVESTOINTIPANKKITOIMINTOAAN Investointipankki Kaupthing vahvistaa Corporate Finance-yksikköään Suomessa. Yksikköön on nimitetty Johan Wentzel ja Tero Nikula sekä Jukka Teikari. Kaikki kolme siirtyvät Kaupthingille Carnegie Investment Bankin palveluksesta. "Rekrytoinnit vahvistavat investointipankki Kaupthingin Corporate Finance -toimintaa Suomessa. Corporate Finance -toiminnasta kehitetään integroitu osa Kaupthingin laajaan tuote- ja palvelukokonaisuuteen sisältäen instituutiovälityksen ja osaketutkimuksen (Capital Markets), yrityspankkitoiminta (Corporate Banking ja Acquisition Finance) sekä pääomasijoitukset (Principal Investments). Yksiköt muodostavat yhdessä vahvan ja uudenlaisen investointipankkikokonaisuuden. Investointipankkitoiminnolla on nyt kapasiteettia kaikkein vaativimpien toimeksiantojen toteuttamiseen sekä uuden konseptin eteenpäin kehittämiselle", luonnehtii rekrytointia toimitusjohtaja Heikki Niemelä. Kaupthing Sofi Oyj on osa kansainvälistä Kaupthing Bank - investointipankkikonsernia. Kaupthing Bank tarjoaa corporate finance, arvopaperivälitys, varainhoito- ja pankkipalveluita yrityksille, yhteisöille ja varakkaille yksityishenkilöille. Kaupthing-konserni toimii kymmenessä toimipisteessä mukaan lukien Pohjoismaat, Lontoo, New York, Luxembourg ja Geneve. Konsernin osake on listattu Islannin ja Tukholman pörsseissä ja sen markkina-arvo on 2 miljardia euroa. Taseen loppusumma on 16 miljardia euroa ja oma pääoma miljardi euroa. Konsernilla on 1.500 työntekijää. Lisätietoja: Heikki Niemelä, toimitusjohtaja, puhelin 09-478 40 227, GSM 050-516 6925 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/23/20040623BIT00330/wkr0001.pdf