Kekkilä-BVB etsii kumppaneita uuden vastuullisen kasvualustamateriaalin viljelyyn

Report this content

Euroopan suurin kasvualustatoimittaja Kekkilä-BVB hakee runsaasti uutta viljelyalaa ruokohelvelle. Ruokohelpi on monivuotinen ja helppohoitoinen ja se sitoo hiiltä erittäin tehokkaasti. Ruokohelven kasvualustakäyttö mahdollistaa parhaimmillaan tuhansien hehtaarien viljelyalan lähivuosien aikana.

”Haluamme kehittää turpeen rinnalle turvallisia raaka-aineita koti- ja kasvihuoneviljelyyn. Uskomme että suomalainen ruokohelpi on tärkeä osa tulevaisuuden vastuullisia kasvualustoja sekä Suomessa että vientimarkkinoilla. Ruokohelven viljely mahdollistaa myös peltojen hyödyntämisen hiilinieluina, ja tukee näin sekä kansallisia että EU:n kokonaistavoitteita päästöjen vähentämiseksi”, toteaa Kekkilä-BVB:n toimitusjohtaja Vesa Tempakka.

Ruokohelpi tuottaa satoa 10-12 vuotta – ensimmäinen sato saadaan kahden vuoden kuluttua kylvöstä. Satotaso on n. 5000 kiloa hehtaarilta.

Ruokaa tullaan kasvattamaan yhä enemmän suljetuissa tiloissa muuttuvien sääolosuhteiden, resurssitehokkuuden ja vastuullisuusajattelun kehittymisen vuoksi. Samalla kotipuutarha-harrastus on kasvanut ja kiinnostus oman ruuan kasvattamiseen mahdollisimman vastuullisesti lisääntynyt. Tulevaisuudessa niin kotona kuin kasvihuoneissa käytettävien kasvualustojen tulee olla mahdollisimman turvallisia, kiertotalousraaka-aineita hyödyntäviä ja satoisuuden mahdollistavia.

Haku sopimusviljelijöistä, viljelyaloista ja urakoitsijoista on käynnissä

Kekkilä-BVB etsii yhdessä kumppaninsa Wood Forest Finland Oy:n kanssa ruokohelvelle sopimusviljelijöitä, vuokrattavaa viljelyalaa sekä viljelyn eri vaiheisiin tarvittavia urakoitsijoita. Erityisesti kiinnostavat yli 5 hehtaarin viljelyalat alle 150 km etäisyydellä länsirannikosta. Hakuaika päättyy 25.11.2022. Hakemuslomake löytyy täältä: www.kekkila-bvb.com/ruokohelpi

Johtaja, Turvetuotanto, Neova Oy Pasi.rantonen@neova-group.com+358 40 544 8328

Ohjelmajohtaja, Kekkilä-BVB Paivi.Martikainen@kekkila-bvb.com+358 40 518 1587

Johtaja; brändi, viestintä ja vastuullisuus, Kekkilä-BVB Nina.Kinnunen@kekkila-bvb.com+358 40 777 5 333

Kekkilä-BVB on osa Neova-konsernia ja Euroopan johtava harraste- ja ammattiviljelyyn soveltuvien kasvualustojen tuottaja. Tuotevalikoimaamme kuuluvat myös viherrakentajille suunnatut tuotteet. Muut toimialamme ovat kierrätys ja kompostointi sekä eläinkuivikkeet. Tarjoamme tuotteita ja palveluja ammattimaisille kasvihuoneviljelijöille, kuluttajille ja viherrakentajille yli 100 maahan ympäri maailmaa. Liikevaihtomme on reilu 300 miljoonaa euroa. Yhdessä asiakkaidemme kanssa rakennamme parempaa tulevaisuutta. Kekkilä-BVB on osa Neova Groupia.  www.kekkila-bvb.com

Avainsanat:

Pikafaktat

Tweettaa
Ruokohelven viljely mahdollistaa myös peltojen hyödyntämisen hiilinieluina

Lainaukset

Haluamme kehittää turpeen rinnalle turvallisia raaka-aineita koti- ja kasvihuoneviljelyyn. Uskomme että suomalainen ruokohelpi tulee olemaan tärkeä osa tulevaisuuden vastuullisia kasvualustoja sekä Suomessa että vientimarkkinoilla. Ruokohelven viljely mahdollistaa myös peltojen hyödyntämisen hiilinieluina, ja tukee näin sekä kansallisia että EU:n kokonaistavoitteita päästöjen vähentämiseksi.
Kekkilä-BVB:n toimitusjohtaja Vesa Tempakka