Kekkilä jalostaa biomassat uudeksi kasvuksi

Kekkilä erottaa jätteenkäsittelyn ja kierrätyksen omaksi liiketoiminnakseen. Kekkilä Recycling -liiketoiminnan vetäjänä aloittaa useamman vuoden kokemuksen Kekkilän kompostointi- ja kasvualustatuotannosta omaava Ari-Pekka Hongisto.

”Kekkilä on kansallisen kiertotalouden edelläkävijöitä. Meillä on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus kompostoinnista sekä kierrätysmateriaalien jatkojalostamisesta ja hyötykäytöstä lannoitevalmisteina. Jo nyt liiketoiminta on vakaalla pohjalla, ja uskon että tuotantopaikkamme, osaamisemme toimitusprosessista ja tuntemuksemme jätteenkäsittely- ja lannoitelainsäädännöstä tekevät meistä halutun kumppanin yhä kasvavien sivuvirtojen jatkojalostamisessa. Biomassojen kierrätys on myös hyvin synergiassa Kekkilä Garden ja Kekkilä Professional -liiketoimintojen kanssa”, Kekkilä Oy:n toimitusjohtaja Juha Mäkinen toteaa.

Kekkilä tuotteistaa kierrätyslannoitteita kuten komposteja eri käyttötarkoituksiin soveltuviksi. Kekkilän omat lopputuotteet ovat tästä hyvä esimerkki. Niissä maanparannuskompostit toimivat tärkeinä raaka-aineina.

”Haluamme olla jätteiden käsittelypalveluiden tarvitsijoille luotettava ja vastuullinen vaihtoehto. Esimerkiksi biokaasun tuottajilta jää paljon kierrätettävää materiaalia, jonka voimme jalostaa ja tuotteistaa ympäristöystävällisesti. Toimintamallissamme biomassat jalostuvat uudeksi kasvuksi, jolloin sekä yritykset, yhteisöt että ympäristö voittavat ”, Ari-Pekka Hongisto jatkaa.

Juha Mäkinen, toimitusjohtaja, Kekkilä Group, +358 40 046 4549, juha.makinen@kekkila.fi

Ari-Pekka Hongisto, Kekkilä Recycling, +358 40 358 0077, ari-pekka.hongisto@kekkila.fi

Kekkilä Group valmistaa ja markkinoi korkealaatuisia kasvualustoja, lannoitteita ja muita puutarhatuotteita kuluttajille, ammattiviljelijöille ja viherrakentajille. Kasvu on intohimomme ja me haluamme kasvaa yhdessä kumppaneidemme, kuluttajien ja asiakkaiden kanssa. Kekkilä Group on osa Vapo Groupia.

Yrityksestä

Kekkilä on osa Kekkilä-BVB:tä, joka on Euroopan isoimpia viheralan yrityksiä ja kasvua-alustojen valmistajia. Pohjoismaissa Kekkilä-BVB on markkinajohtaja tunnetuilla Kekkilä ja Hasselfors Garden -brändeillään. Keski-Euroopassa tuotteitamme valmistetaan ja markkinoidaan kuluttajille tuotemerkeillä Jardino ja Veenbaas, ammattiviljelijöille BVB Substrates ja Kekkilä Professional -brändeillä. Kekkilä-BVB:n tuotteet ja palvelut on suunnattu ammattiviljelijöille, kotipuutarhureille, viherrakentajille sekä kuivike- ja kasvuturveasiakkaille. Kekkilä- BVB:n liikevaihto on 250 miljoonaa euroa. Yrityksen palveluksessa on 500 henkilöä Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Alankomaissa, Saksassa, Espanjassa ja Virossa. Tuotteiden vientimaita on yli 100. Kekkilä-BVB on osa Vapo Groupia.

Kekkilä erottaa jätteenkäsittelyn ja kierrätyksen omaksi liiketoiminnakseen.

Lainaukset

Toimintamallissamme biomassat jalostuvat uudeksi kasvuksi, jolloin sekä yritykset, yhteisöt että ympäristö voittavat .
Ari-Pekka Hongisto